cvs-desegregaccio600x740px.png

La sobreoferta educativa a Catalunya – 2022

El descens de la natalitat ha propiciat una sobreoferta de places escolars creixent en la darrera dècada. Aquesta sobreoferta és un dels principals obstacles en la lluita contra la segregació escolar perquè genera vacants en alguns centres i això afavoreix que les famílies vagin a escoles fora de la seva zona i dificulta que els centres representin la composició de l’entorn.

• Pàgines 33
  • Data 05/05/2022

Notícia: La baixada demogràfica agreujarà la segregació escolar si el Departament no actua amb contundència

La baixada generalitzada de ràtios a 20 alumnes feta pel Departament d’Educació és un primer pas positiu que ha permès reduir l’oferta en un 11% les places respecte del curs passat i millorarà la qualitat educativa. Però la davallada continuada de la demografia fa que aquesta mesura no sigui suficient.

Cal que el Departament fixi un límit mínim i màxim d'alumnes per grup i uns criteris de tancament de línies. Aquests criteris han de vetllar per l'escolarització de proximitat, la bona gestió de l'aula, un aprofitament eficient dels recursos i un enfortiment de la xarxa pública. És imprescindible que el Departament d’Educació aprovi un nou decret de concerts que ordeni la programació conjunta de l’oferta educativa als centres públics i concertats o s’acabarà agreujant la segregació escolar.