nbj-cob_18_600x740_cat.jpg

Què sabem sobre l'efectivitat de les tecnologies digitals en l'educació?

L’ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa té un impacte positiu en els resultats de l’alumnat de totes les etapes. També contribueixen a l’augment de les actituds positives dels i les alumnes envers àrees com les matemàtiques i les ciències, tant a primària com a secundària. Ara bé, perquè l’ús de tecnologies digitals efectivament produeixi millores en l’aprenentatge cal una tutorització intensiva per part del docent i oferir entorns digitals que afavoreixin la col·laboració i la cooperació entre l’alumnat.

• Pàgines 30
  • Data 22/09/2020
  • ISBN 978-84-121371-1-8

Per altra banda, les evidències indiquen que l’aprenentatge híbrid és més efectiu que l’aprenentatge online, i també pot ser-ho més que l’exclusivament presencial si es garanteix una forta presència docent i es garanteix un bon equilibri entre activitats asíncrones (que promouen l’aprenentatge i la reflexió, i són més flexibles) i sincròniques (que afavoreixen la implicació i motivació de l’alumnat).

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

L’educació en digital. Què funciona i en quines condicions? Vídeo-resum

Què sabem sobre l’efectivitat de les tecnologies digitals en l’educació? – Mireia Usart

Com incorporar les tecnologies digitals a l’educació de manera efectiva? – Sergi Sànchez

L’educació en digital. Què funciona i en quines condicions?

Sala 4. Tecnologies digitals a l’escola: com incorporar-les per afavorir l’aprenentatge?