Vols unir-te a l'equip del Lecxit? Busquem director/a de projecte Lecxit!

Referència “Lectura per a l’èxit educatiu”

La Fundació Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

1 de cada 7 infants no entén el que llegeix. A Catalunya tots els alumnes que acaben la primària saben llegir, però 1 de cada 7 no entén el que llegeix i això compromet el seu rendiment acadèmic i el seu futur social. Davant d’aquesta realitat, la Fundació va llançar el projecte LECXIT. Lectura per a l’èxit educatiu, que té com a objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora. Des de LECXIT aspirem a que tot l’alumnat finalitzi l’etapa de primària amb un nivell de competència que asseguri el seu desenvolupament educatiu i social.

El projecte compta amb una xarxa de 264 centres educatius, biblioteques i entitats socials on més de 1.850 voluntaris fan un acompanyament lector individual a un infant una hora a la setmana (mentoria 1x1, parelles lectores formades per un nen o nena i una persona voluntària).

Busquem un/a director/a de projecte per dirigir el projecte LECXIT, lectura per a l’èxit educatiu de la Fundació. El seu repte principal serà liderar i conduir el projecte per garantir la seva extensió, qualitat i impacte, creant una gran xarxa de punts Lecxit per tot el país, desenvolupant guies i materials específics per afavorir el gust per la lectura i l’hàbit lector, així com impulsant campanyes de sensibilització i incidència.

Teniu més informació als enllaços següents:

Àrea on s'inscriu el lloc de feina

Àrea de Programes.

Responsabilitats

• Liderar i conduir l’estratègia del projecte Lecxit per garantir la seva extensió, qualitat i impacte.
  • Vetllar per l’escalabilitat del projecte a nous territoris i actors, ampliant la xarxa actual de cobertura de punts Lecxit.
  • Impuls i construcció d’aliances per garantir la sostenibilitat econòmica de les accions del projecte.
  • Disseny i desplegament de campanyes d’incidència per a problematitzar, sensibilitzar i posicionar la lectura i la comprensió lectora com a elements indispensables per a l’èxit escolar, personal i social de l’alumnat.
  • Interlocució i gestió d’acords amb Administració Pública, institucions i altres organismes.
  • Representació del projecte davant tercers i mitjans de comunicació.
  • Coordinació del pla de comunicació del projecte, amb el suport de l’àrea de comunicació de la Fundació.
  • Direcció i gestió de l’equip tècnic del projecte i de les persones dinamitzadores.
  • Disseny i planificació d’actes públics i de transferència de coneixement per a la comunitat Lecxit, especialment centres educatius, biblioteques i entitats socials.
  • Direcció i coordinació de les publicacions i de la generació de nou I+D del projecte.
  • Seguiment i avaluació de l’impacte de les accions del programa.
  • Planificació i gestió pressupostària.

Perfil i competències

• Grau, Llicenciatura i/o Màster en l’àmbit de les Ciències Socials.
  • Capacitat de lideratge, planificació, dinamització i visió estratègica.
  • Experiència en la direcció i coordinació d’equips en projectes educatius, vinculats als centres educatius i/o al Tercer Sector.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l’educació.
  • Trajectòria en la implementació de programes educatius preparats per a la rèplica i la transferència i en campanyes de sensibilització i incidència.
  • Es valorarà coneixements i experiència en programes basats en la mentoria social, així com en el món de la lectura i el desenvolupament de l’hàbit lector en la infància.
  • Habilitats d’empatia, comunicatives i relacionals.
  • Alt nivell d’iniciativa i autonomia.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català com en castellà. Domini de l’anglès.
  • Domini en la gestió de xarxes socials.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada.
  • Contracte indefinit.

Altres

• Si us plau envieu-nos el CV a l'adreça electrònica selecciolecxit@fbofill.cat. Carta de presentació opcional. Referència “Lecxit. Lectura per a l’èxit educatiu”
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • No es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Data límit per a la recepció de sol·licituds: 30 de setembre de 2021.