Busquem 1 tècnic/a de projecte "Equitat Digital"

Notícies

La Fundació Jaume Bofill impulsa els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

La transformació digital està revolucionant les maneres d’ensenyar i aprendre. Som davant una gran oportunitat que cal explorar i aprofitar. Però aquests canvis s’estan donant de manera desigual, eixamplant les bretxes socials ja existents a la nostra societat. Davant d’aquesta realitat, la Fundació vol arrencar una estratègia d’equitat digital, des d’on s’impulsin nous espais de treball, així com projectes amb impacte al territori. Aspirem a que Catalunya sigui un referent internacional pel que fa als bons usos de la tecnologia per accelerar aprenentatges i oportunitats, especialment allà on més urgent es fa aquest repte.

Busquem un/a tècnic/a de projectes per donar suport a aquesta nova estratègia. Específicament en el llançament d’un laboratori d’equitat digital. El seu repte principal serà desenvolupar amb qualitat i autonomia les iniciatives i tasques vinculades a aquest nova aposta.

Treballarà sota la Direcció d’Equitat Digital i formarà part de l’equip de la Fundació Jaume Bofill.

Responsabilitats

Codissenyar, planificar i executar les accions clau del laboratori: acompanyament al modelatge i pilotatge de projectes, llançament de crides obertes i seguiment dels actors involucrats.

Conceptualitzar, planificar i coordinar les accions clau de comunicació i gestió de coneixement del projecte: espai web, aportacions per al blog, xxss i els continguts necessaris que se’n deriven (infografies, encàrrecs de posts, dissenys, etc). Amb el suport de l’àrea de comunicació de la Fundació.

• Codissenyar l’estratègia de llançament del projecte, participant en la definició dels objectius, processos i impacte esperat.
  • Detectar de manera continuada oportunitats en l’ecosistema, per tal d’involucrar actors clau, impulsar iniciatives compartides i aprofitar els lideratges i coneixement existent.
  • Fer prospectiva i curació de models i metodologies d’equitat digital vinculats als grans reptes i temes del laboratori. Així com transformar els mateixos en productes activables als diversos espais del projecte.
  • Detectar de manera continuada potencials oportunitats de finançament extern públic i privat. Amb el suport de la Direcció de desenvolupament i aliances.
  • Seguiment pressupostari de les accions del laboratori. Així com l’acompanyament dels proveïdors.

Perfil i competències

• Grau/Llicenciatura i/o Màster en l’àmbit Social i/o noves tecnologies.
  • Experiència rellevant i demostrable en l’àmbit del projecte: digitalització educativa, equitat digital, noves tecnologies per a la transformació social, tecnologies cíviques i transformació educativa.
  • Es valorarà motivació per temes emergents i experimentals en l’àmbit del projecte: intel·ligència artificial, programació, robòtica, mentoria digital, cultura maker, etc. I en general sobre com la tecnologia pot ser un motor de transformació social.
  • També es valorarà experiència en l’impuls de projectes nous o iniciatives emprenedores, que requereixen modelatge, pensament estratègic per l’escalabilitat, resiliència i coneixement sobre processos de prototipatge i millora constants.
  • Experiència rellevant i demostrable coordinant accions de comunicació i campanyes d’incidència, així com de les eines digitals que se’n deriven.
  • Excel·lents capacitats en comunicació escrita, oral i també a l’hora de presentar públicament en català, castellà i anglès.
  • Capacitat de lideratge, dinamització i visió estratègica. Amb iniciativa i autonomia.
  • Capacitat organitzativa i de planificació, amb alta capacitat d’adaptació als canvis que comporta el projecte.
  • Empatia, perspicàcia i capacitat relacional per a generar complicitats en la coordinació d’actors externs.
  • Comprensió del món educatiu de Catalunya i passió per l’educació.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació educativa, implicant-se en la mobilització reflexiva, la incidència pública, les xarxes de professionals i la utilitat del coneixement.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Retribució en funció de l’experiència i vàlua aportada.
  • Contracte indefinit.

Altres

• Si us plau envieu-nos el CV al correu electrònic selecciodigital@fbofill.cat. Carta de presentació opcional.
  • Us garantim la confidencialitat del procés de selecció.
  • No es respondrà a cap petició d’informació per via telefònica ni per correu electrònic.
  • Data límit per a la recepció de sol·licituds: 29 de maig de 2022.