Anna-Bel Carbonell

Llicenciada en Geografia i Història (UB), Diplomada en Ciències Religioses (ISCREB),  Diplomada en Educació Social  (URL) i postgrau en lideratge i funcions gerencials a les ONGD’s per ESADE.

Ha tingut la gran sort de dedicar tota la seva vida a treballar o fer voluntariat en allò que l’apassiona: el món de l’ensenyament formal, i l’educació social. La seva trajectòria professional l’ha portat a treballar com a professora en diferents instituts i com a educadora en diverses entitats del Tercer Sector dirigint o coordinant projectes (CRAE, Centre Obert, UEC, Inserció laboral, seguiment de famílies, Casals...) que ofereixen segones oportunitats a famílies, adolescents i joves en situació de vulnerabilitat. En la darrera etapa de la seva vida laboral ha estat professora d’un CFGS d’Integració social i coordinadora de pràctiques. També ha coordinat diferents revistes de caire humanístic i publicat nombrosos articles entre d’altres a http://revistarecat.org/ i https://www.ambitmariacorral.org

Se sent educadora i creu en l’educabilitat, no com a concepte, sinó com a realitat, tothom és educable, sols cal que ens ho creguem. Té molt clar que a l’escola s’educa i ensenya. I que educar, en l’àmbit que sigui, comporta acompanyar a l’altre en la seva globalitat, en tot el que és, en el seu creixement perquè l’educació és l’eina més important per la construcció d’un món basat en els drets humans i socials.

Li agrada contemplar el món que m’envolta, embadalir-se amb la natura, llegir, escoltar música, reflexionar i després expressar-ho mitjançant petits articles que publica en el meu blog  https://www.catalunyareligio.cat/blog/sini És una persona compromesa, tranquil·la i a qui no li agrada destacar. La curiositat fa que sempre estigui aprenent. L’interessa tot el relacionat amb la persona com a persona, sense cap altre etiqueta.

Els que la coneixen saben que no es deixa vèncer fàcilment, és una resilient d’una greu malaltia i la seva màxima és “sempre endavant”.

Publications and videos

Related content