Jaap Dronkers

Catedràtic de recerca internacional comparada sobre rendiment educatiu i desigualtats socials a la Universitat de Maastricht. El seu treball està relacionat amb el món de l'educació i les polítiques educatives i desigualtats socials. L'equitat és una de les seves preocupacions. Ha estat professor associat de sociologia de l'educació i sociologia empírica a la Universitat Catòlica de Brabant, Tilburg (1986-1990). Entre 1990 i 1999 va ser catedràtic de ciències de l'educació a la Universitat d’Amsterdam, i entre 1999 i 2001, catedràtic de sociologia empírica a la mateixa universitat. Del 2001 al 2009 va ser professor d'estratificació social i desigualtat al European University Institute (EUI) de Florència. Entre 2006 i 2007, va ocupar la posició de director del Fòrum Europeu «La qualitat de l’educació i les seves relacions amb la desigualtat en la societat europea i en altres societats modernes», i el 2009 va rebre el Premi Professor Leune per la seva contribució a la innovació educativa. Entre altres temes, ha escrit sobre les causes i les conseqüències de les desigualtats en l’educació, els efectes que comporta l’escola pública o religiosa, les conseqüències del divorci sobre els fills i la situació educativa i ocupacional dels immigrants de diversos orígens en diferents països. De la seva llarga llista de publicacions en destaquem una de traduïda al català per la Fundació Campalans sobre socialdemocràcia a Europa: L’educació com a pilar de la desigualtat.