Linda Castañeda és Llicenciada en Pedagogia i Doctora en Tecnologia Educativa. Professora Titular d'Universitat del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Múrcia, on dedica la seva docència principal a les assignatures relacionades amb l'impacte de la tecnologia a l'educació. Membre del Grup de Recerca de Tecnologia Educativa de la mateixa universitat.
El seu dossier d'investigació actual inclou perspectives crítiques sobre la tecnologia educativa, competències per a l'era digital (definició, desenvolupament i avaluació), enfocaments estratègics per al desenvolupament professional dels professors, perspectives sociomaterials de les pedagogies emergents i entorns personals d'aprenentatge.
A més, actualment lidera els equips de la UM en dos projectes europeus:
• CUTIE Competències for University Teaching & Institutional Empowerment https://cutie.unak.is/, segona part del projecte https://cutetoolkit.ku.dk/ i http://www.um.es/cute
• DALI «Data Literacy for citizens https://dalicitizens.eu/,
I va dirigir el contracte de recerca ARS-SELFIE: Digital Competences in Spanish Education: Strategic Regional Approaches del Joint Research Center de la Unió Europea del que va sorgir l'informe:
Castañeda, Linda, Virginia Viñoles-Cosentino, Ana Yara Postigo-Fuentes, Cessar Herrero, and Romina Cachia. 2023. Strategic Approaches to Regional Transformation of Digital Education. Science for Policy Report JRC134282. Luxembourg: Publicacions Office of the European Union. https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/handle/JRC134282. JCR SCIENCE FOR POLICY REPORT
Més publicacions a: https://www.lindacastaneda.com...