Isabel Solé

Isabel Solé

Catedràtica de psicologia evolutiva i de l'educació a la Facultat de Psicologia de la Universitat de Barcelona. La seva tasca docent sempre ha estat vinculada a la psicologia de l'educació i a la intervenció psicopedagògica. Forma part del grup de recerca LEAC (Lectura, Escriptura i Adquisició del Coneixement). Responsable del desenvolupament de diversos projectes de recerca centrats en l'estudi dels processos de lectura i escriptura per aprendre. Durant el període 2006-2011, editora associada de la prestigiosa revista Infancia y Aprendizaje. També ha col·laborat amb fundacions i centres de recursos vinculats a la lectura, com la Fundación Germán Sánchez Ruipérez i el Centro de Recursos Virtual del Ministeri d’Educació Leer.es. Des de fa més de 25 anys, investiga els processos d'ensenyament i aprenentatge de la comprensió lectora al llarg de l'escolaritat. La seva recerca de doctorat, L'ensenyament de la comprensió lectora: un punt de vista interactiu, va rebre el Premi Extraordinari de Doctorat de la Facultat de Psicologia (1986), i va ser guardonada amb el IX Premi d’Educació ‘Josep Pallach’ (1987). Fruit del treball de recerca continuat sobre la lectura, ha impartit nombrosos cursos de formació i conferències, i ha publicat llibres, capítols de llibres i articles a revistes acadèmiques i de divulgació, entre els quals destaquem L'ensenyament de la comprensió lectora. (CEAC, 1987) i Estrategias de lectura (Graó, 1992).

We use our own and third party cookies to improve the information that is made public on our website and to collect statistical information. If you continue browsing, please consider accepting its use. You can change the settings and learn more here.

Accept