El projecte CODE CLUB té per objectiu promoure el pensament computacional i l’empoderament digital com a palanca d’equitat educativa. Aprendre a programar és una activitat socioeducativa completa que permet treballar habilitats com la resolució de problemes, l’aprenentatge de l’error, el pensament crític, la creativitat, el treball en equip, l’autoconfiança… Totes elles habilitats transversals clau, que afavoreixen l’èxit educatiu i que esdevenen imprescindibles en un món cada cop més digital. Per això, defensem que l’aprenentatge de llenguatges de programació ha de ser un dret i estar a l’abast de tots els infants, especialment d’aquells en situació de vulnerabilitat, per evitar que les desigualtats digitals eixamplin encara més les desigualtats educatives i socials. Per fer-ho possible impulsem CODE CLUB: espais gratuïts on, utilitzant llenguatges de programació accessibles, els infants descobreixen, aprenen, imaginen i s’expressen creant els seus propis productes digitals.
Mar Grifol
Diplomada en Educació Social i Postgrau en Intervenció amb infants i famílies en situació de risc social a la UAB.
Compta amb 20 anys d’experiència en el sector formatiu amb adolescents i joves en risc d’exclusió social, especialment en en marc de la Unitat d’Escolarització Compartida, on ha desenvolupat tasques de tutora i coordinadora.
Del 2015 al 2018 va participar de l’equip de govern de la ciutat de Badalona com a assessora de la Regidoria d’Educació i Cultura.
Proyectos
Involucrados en la iniciativa
-
-
Sabemos que cerrar la brecha digital requiere mucho más que repartir ordenadores y tener acceso a internet. Estas acciones son necesarias, pero no suficientes, a la hora de abordar las desigualdades sociales y digitales de nuestro país.
-
MATH TUTORING es un programa de enriquecimiento matemático a través de tutorías en pequeño grupo cuyo objetivo es aumentar la competencia matemática del alumnado con dificultades en la materia y acceso limitado a recursos complementarios. El objetivo último es maximizar sus oportunidades de éxito educativo.