Miquel Martínez Martín

Miquel Martínez Martín

Catedràtic de Teoria de l’Educació. Professor col·laborador de la Universitat de Barcelona i del Grup de Recerca en Educació en valors i desenvolupament moral GREM-UB.

Formació

    Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació.

    Experiència

    La seva activitat docent i investigadora tracta sobre ètica i pedagogia, política educativa, formació del professorat, política universitària i educació superior.
    Forma part de la direcció de l’estudi sobre condicions de vida dels i les estudiants universitaris Via Universitària de la Xarxa Lluis Vives; és membre del consell acadèmic de la Red UNISERVITATE d’universitats amb Aprenentatge Servei i de la direcció de la Càtedra UB- Planeta Formació i Universitats d’Estudis sobre Educació Superior.
    Va ser el coordinador del primer Programa de Millora i Innovació en la Formació de mestres MIF del Consell Interuniversitari de Catalunya.
    Ha estat degà de la Facultat de Pedagogia, director de l’Institut de Ciències de l’Educació i vicerector de la Universitat de Barcelona.
    L’any 1980 va formar part de l’equip fundador de l’Escola Projecte de Barcelona -ara Institut Escola Projecte de la xarxa pública- i del seu equip pedagògic.
    Ha estat professor convidat a diferents universitats i participa com a consultor i avaluador a organitzacions i administracions educatives i d’educació superior a nivell nacional i internacional.

    Projectes i publicacions destacades

    És autor i coautor de diversos llibres, entre els que hi ha Tiempo de liderazgo educativo, Educación, Les paradoxes de la innovació educativa i La educación, en teoría, i d’articles com “Consideraciones y argumentos a favor del aprendizaje-servicio en la educación superior y la universidad” i “Educación, esferas de participación y ciudadanía”. Actualment col·labora en projectes de recerca del GREM sobre Ciutadania activa, participació, infància i democràcia i sobre Aprenentatge Servei a l’educació superior.

      Ha estat codirector de l’Anuari de la Fundació Bofill sobre l’Estat de l’Educació a Catalunya en les edicions de 2011 i 2013, a més d’autor de diversos capítols d’altres edicions de l’anuari, entre d’altres, sobre professorat en el de 2006 i sobre eficiència del sistema universitari al 2015. Va ser director del seminari i de la publicació El professorat i el Sistema Educatiu Català i va participar en els projectes Què vol dir ser mestre avui? i Aprenentatge Servei, a més d'haver participat en diversos actes públics.

      Projects

      Involved in the initiative

      Publications and videos

      Related content

      Events

      It has been part of the following events

      News

      Be informed

      We use our own and third party cookies to improve the information that is made public on our website and to collect statistical information. If you continue browsing, please consider accepting its use. You can change the settings and learn more here.

      Accept