Miquel Martínez Martín

Miquel Martínez Martín

Catedràtic de Teoria de l’Educació. Professor col·laborador de la Universitat de Barcelona i del Grup de Recerca en Educació en valors i desenvolupament moral GREM-UB.

Formació

    Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació.

    Experiència

    La seva activitat docent i investigadora tracta sobre ètica i pedagogia, política educativa, formació del professorat, política universitària i educació superior.
    Forma part de la direcció de l’estudi sobre condicions de vida dels i les estudiants universitaris Via Universitària de la Xarxa Lluis Vives; és membre del consell acadèmic de la Red UNISERVITATE d’universitats amb Aprenentatge Servei i de la direcció de la Càtedra UB- Planeta Formació i Universitats d’Estudis sobre Educació Superior.
    Va ser el coordinador del primer Programa de Millora i Innovació en la Formació de mestres MIF del Consell Interuniversitari de Catalunya.
    Ha estat degà de la Facultat de Pedagogia, director de l’Institut de Ciències de l’Educació i vicerector de la Universitat de Barcelona.
    L’any 1980 va formar part de l’equip fundador de l’Escola Projecte de Barcelona -ara Institut Escola Projecte de la xarxa pública- i del seu equip pedagògic.
    Ha estat professor convidat a diferents universitats i participa com a consultor i avaluador a organitzacions i administracions educatives i d’educació superior a nivell nacional i internacional.

    Projectes i publicacions destacades

    És autor i coautor de diversos llibres, entre els que hi ha Tiempo de liderazgo educativo, Educación, Les paradoxes de la innovació educativa i La educación, en teoría, i d’articles com “Consideraciones y argumentos a favor del aprendizaje-servicio en la educación superior y la universidad” i “Educación, esferas de participación y ciudadanía”. Actualment col·labora en projectes de recerca del GREM sobre Ciutadania activa, participació, infància i democràcia i sobre Aprenentatge Servei a l’educació superior.

      Ha estat codirector de l’Anuari de la Fundació Bofill sobre l’Estat de l’Educació a Catalunya en les edicions de 2011 i 2013, a més d’autor de diversos capítols d’altres edicions de l’anuari, entre d’altres, sobre professorat en el de 2006 i sobre eficiència del sistema universitari al 2015. Va ser director del seminari i de la publicació El professorat i el Sistema Educatiu Català i va participar en els projectes Què vol dir ser mestre avui? i Aprenentatge Servei, a més d'haver participat en diversos actes públics.

      Projectes

      Involucrats a la iniciativa

      Publicacions i vídeos

      Contingut relacionat

      Actes

      Ha format part dels actes següents

      Notícies

      Estigues informat

      Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

      Acceptar