Coral Regí

Coral Regí és Directora de l'Escola Virolai i biòloga de formació i educadora per vocació. Membre del comitè científic del projecte Educació Demà. Tal com descriu a Les 3 coses que he après: "Com a part fonamental del model educatiu cal reforçar l’educació dels valors que necessitem per afrontar els moments actuals d’incertesa. Cal reforçar d’una manera vivencial, aplicada al dia a dia de les escoles: la creativitat, la resiliència, l’empatia, la perseverança, l’esperança en el futur per fer joves resistents, amb capacitat d’adaptar-se, d’emprendre, de donar respostes noves, de tornar a començar, amb el desig d’anar més enllà. Amb capacitat d’observar el seu mon com un camp ple d’oportunitats".

L’Escola Virolai és un centre concertat situat molt a prop del Park Güell, entre els districtes de Gràcia i d’Horta-Guinardó de la ciutat de Barcelona. Va ser fundada l’any 1959, com una alternativa al tipus d’ensenyament de l’època, que oferia un projecte singular i innovador que possibilités l’ensenyament en català i la coeducació. Actualment, és un centre de doble línia des del primer cicle d’educació infantil fins al batxillerat. El projecte de l'escola es basa en uns pilars bàsics que defineixen i singularitzen el seu tarannà educatiu des de la fundació de Virolai. Un projecte amb una filosofia de l’educació al més universal possible perquè estigui obert a les diferents concepcions de la vida. Amb tot això, Virolai ha estat i és una escola viva, conscient que la societat en la qual ens trobem està subjecta a uns canvis continuats. Per això, evoluciona també constantment en els mitjans i en la manera de transmetre aquests valors i aquests objectius, per tal d’adaptar-se a la realitat de cada moment, i ajudar els seus alumnes a ser persones íntegres, homes i dones del seu temps.

Entrevista a Coral Regí aquí.

Publications and videos

Events

It has been part of the following events