Mònica Baró

Mònica Baró

Professora de Facultat de Biblioteconomia

Formació

Llicenciada en Història, diplomada en Biblioteconomia i Documentació, postgraduada en Edició i doctora en Documentació. La seva recerca se centra en l’estudi de les biblioteques escolars i de l'edició de llibres infantils i de la història del llibre i de la lectura en general. Ha impulsat l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura de la UB. Ha format part de BiBES: Biblioteques, Educació i Societat, grup de recerca consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya (2014 SGR 382) . També ha estat investigadora principal, amb Pedro Rueda, del projecte finançat de R+D “Historia de la publicitat del llibre a Espanya: (segles XV-XX)” (HAR2013-46336-P).

Experiència

Ha treballat en biblioteca escolar i també en biblioteca pública. Professora de Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals de la Universitat de Barcelona. Ha format part de l’equip que ha dut a terme els estudis sobre la situació de les biblioteques escolars a Espanya el 2005, el 2010 i el 2013. En l’actualitat coordina el màster universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura (UAB-UB).

Publicacions i material relacionat

  • 7 propostes per capgirar els resultats de comprensió lectora a Catalunya. Agenda de mesures
  • La biblioteca escolar és urgent. Però quina biblioteca volem?
  • Com crear un ambient lector a l'escola?
  • Baró, M. (2025) Saber d’on venim per entendre on som. Jordi Garcia Farrero, Maria Marcos Fernàndez (ed.) Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l'escola i a la universitat, p. 19-25.
  • Baró, M.; Guillamon, J. (2023). Les aventures de l'Editorial Joventut. 100 anys de llibres. Barcelona: Ajuntament de Barcelona. Conferència invitada. M. Baró. (2023).
  • Experiències inspiradores nacionals i internacionals. Guanyem un estiu lector: Com garantim que tots els infants tinguin accés a oportunitats lectores en temps de vacances?. Barcelona.
  • Agustí, L.; Baró, M.; Rueda Ramírez, P. (2021). Redes del libro en España: agentes y circulación del impreso (siglos XVII-XX).: Prensas de la Universidad de Zaragoza
  • Miret, I.; Baró, M.; Dussel, I.; Mañà, T. (2021). Huellas de un viaje. Trayectorias y futuro de las bibliotecas escolares en Galicia.: Xunta de Galicia, núm. 2.
  • Comalat, M.; Baró, M. (2020). La lettura in Catalogna: analisi dei dati sulle pratiche di lettura e delle campagne di promozione della lettura. AIB studi: Rivista di biblioteconomia e scienze dell'informazione, ISSN-e 2239-6152, Vol. 60, Nº. 2, 361-383 p.
  • Baró; M.; Mañà, T. (2017). Un nuevo reto para la biblioteca escolar. INED21. ISSN/ISBN: 2387-1040.
  • Baró, M. (2017). Leer por placer: cómo lo ven (y lo viven) los niños y las familias de Australia. Anuario ThinkEPI, núm. 1, 189-190. ISSN/ISBN: 1886-6344.

Actos

Ha formado parte de los siguientes actos

Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la información que se hace pública en nuestro sitio web y recoger información estadística. Si se continúa navegando, considere que acepta su uso. Puede cambiar la configuración y obtener más información aquí.

Aceptar