Aquest primer Anuari de l’educació, de l’any 2005, vol ser una contribució a la normalització de Catalunya en el sentit de disposar d’un informe equivalent als que ja existeixen en altres països i dels quals n’estàvem mancats fins al moment. És un informe realitzat per diversos autors, dirigits pel professor Xavier Bonal.
Xavier Bonal
Xavier Bonal i Sarró, és Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) de la UAB, co-coordinador del Grup Interdisciplinar de Polítiques Educatives (GIPE) i director del Màster Europeu Erasmus+ GLOBED: Education Policies for Global Development. Ha estat membre de la xarxa d’experts en Ciències Socials de la Comissió Europea (NESSE) i consultor de diverses Administracions Públiques i d’organismes internacionals (Comissió Europea, UNESCO, UNICEF, Consell d’Europa). Especialista en sociologia de l’educació i política educativa, ha estat professor convidat a diverses universitats europees i llatinoamericanes. Ha realitzat recerques en l’àmbit de la sociologia de l’educació i la política educativa a Espanya, Europa i Amèrica Llatina. Compta amb nombroses publicacions en revistes nacionals i internacionals i és autor de diversos llibres especialitzats en política educativa i desigualtats. Entre 2006 i 2010 va ser adjunt al Síndic de Greuges per a la defensa dels drets dels infants.
Proyectos
Involucrados en la iniciativa
-
-
Des de 2005, l’Anuari de l'educació de la Fundació Bofill diagnostica els principals indicadors i tendències educatives a Catalunya i ofereix reflexions i propostes per a la seva millora. Aquesta publicació ha esdevingut de referència i cada edició és un reflex rigorós de l’actualitat educativa.
-
Cataluña tiene un reto pendiente en el aprovechamiento de la investigación para liderar el sistema educativo y responder a los retos vinculados con la educación. ¡Apostamos por la investigación para mejorar la educación del país!
-
«Educació Post 2015. Equitat i qualitat per a tothom» és un projecte liderat pel Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill i orientat a contribuir al debat sobre els objectius per a l’educació mundial post 2015, que es presentarà enguany a la UNESCO i a la comunitat internacional.
-
El Panel de Desigualtats Socials a Catalunya (PaD) és una enquesta longitudinal que des del 2001 i fins el 2012 permet una mirada única sobre la realitat de Catalunya.
-
Programa que té com a objectiu assessorar i acompanyar municipis per la millora de les polítiques educatives locals per tal d'assolir una escolarització equilibrada que faci possible parlar d'igualtat d'oportunitats i millora dels resultats educatius.
-
Aquest informe analitza les magnet schools dels EUA com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat.
-
Anàlisi a fons les dades PISA 2012, sempre des de la mirada de la desigualtat i cercant fórmules que millorin la qualitat educativa del nostre país.
-
Municipis contra la segregació escolar, és un treball que recull les experiències de sis municipis catalans (Mataró, Olot, Manlleu, Terrassa, Girona i Valls) els quals al llarg dels darrers anys han desplegat amb diferents característiques i intensitat polítiques educatives de lluita contra la segregació.
Publicaciones y videos
Contenido relacionado
Actos
Ha formado parte de los siguientes actos
-
"Educación universal". Per què el projecte més exitós de la història genera malestar i noves desigualtats
"Educación universal". Per què el projecte més exitós de la història...
"La desigualtat educativa i la segregació han complert una funció de legitimar i protegir els interessos i privilegis de les elits tradicionals"
25/09/2024 18:30h - 20:00h
Hub Social - Carrer Girona 34, interior, 08010 Barcelona
Más información -
Quins recursos necessiten els centres educatius?
Quins recursos necessiten els centres educatius?
Per un finançament just i al servei de la millora de les oportunitats ...
04/05/2022 17:00h - 19:00h
Más información -
Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política per a les escoles d’alta complexitat?
Per l’èxit dels centres desafavorits: Com ha de ser una política...
L’atenció als centres de major vulnerabilitat és un repte primordial en la política educativa per tal de pal·liar els efectes de les desigualtats socials i de...
12/11/2019 17:00h - 19:00h
Más información -
Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui segregació?
Com fer possible un marc d’elecció de centre que no provoqui s...
Totes les famílies volen la millor escola possible per als seus fills. Tanmateix, allò que pares i mares valoren i esperen d’una escola de qualitat, les seves...
27/03/2019 17:00h - 19:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Más información -
Liderar l’equitat educativa:
Liderar l’equitat educativa:
Les dades demostren que els nivells de segregació escolar a Catalunya continuen molt alts. El rol proactiu dels municipis pot marcar la diferència a l’hora de...
15/01/2019 16:30h - 19:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Más información -
JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat: evidències i propostes
JORNADA: El com, el què i el per a què de l’avaluació de l’alumnat:...
Sovint associem l’avaluació de l’alumnat a la valoració que el professorat fa dels seus nivells competencials al final d’un període més o menys ampli (unitat...
14/05/2018 07:00h - 12:00h
CaixaForum Barcelona
Más información -
Presentació del nou informe de la UNESCO “Educació per tothom"
Presentació del nou informe de la UNESCO “Educació per tothom...
Presentació a Barcelona del nou informe de la UNESCO "Educació per tothom 2000-2015" a càrrec d'Aaron Benavot, director de l'EFA GMR
07/05/2015 16:30h - 18:00h
Recinte modernista de Sant Pau
Más información -
Per què ens cal un pla per a l'equitat educativa?
Per què ens cal un pla per a l'equitat educativa?
04/03/2015 17:30h - 19:30h
Palau Macaya
Más información -
Equitat i resultats educatius a Catalunya. Informe Bofill d'explotació de les dades PISA 2012
Equitat i resultats educatius a Catalunya. Informe Bofill d'explotació...
Us informem que el dimecres 18 de febrer de 2015, a les 10.30 h a la Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, planta baixa (Canuda, 6, Barcelona) es durà...
18/02/2015 09:30h - 10:00h
Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès
Más información -
L’agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013)
L’agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de...
Presentació de L'agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013)
07/03/2014 09:30h - 09:30h
Ateneu Barcelonès
Más información -
PISA 2012 i equitat educativa
PISA 2012 i equitat educativa
Pocs dies després de la presentació oficial dels resultats de l’avaluació PISA del 2012 tindrem l'oportunitat de debatre aquest estudi amb Pablo Zoido, analista de...
10/12/2013 17:30h - 17:30h
Cercle d'Economia de Barcelona
Más información -
La responsabilitat de combatre la segregació escolar des dels municipis
La responsabilitat de combatre la segregació escolar des dels mu...
RODA DE PREMSA: Dimecres 6 de febrer de 2013, a les 11.00 h a la Sala d'Actes del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de...
05/02/2013 16:15h - 18:15h
Sala d'Actes del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya
Más información -
Podem combatre les desigualtats socials des de la infància?
Podem combatre les desigualtats socials des de la infància?
El dimecres 16 de maig, a les 18.30h a la Sala Cotxeres del Palau Robert, la Fundació Jaume Bofill va celebrar un acte per debatre a fons sobre les preguntes següents:
16/05/2012 16:00h - 16:00h
Sala Cotxeres del Palau Robert
Más información
Noticias
Estate informado