Salvador Giner de San Julián

Salvador Giner de San Julián, doctor i membre del departament de Teoria Sociològica, Filosofia del Dret i Metodologia de les Ciències Socials de la Universitat de la Barcelona.  Llicenciat i doctor en Sociologia per la Universitat de Chicago, llicenciat en Dret per la UAB, amb estudis de postgrau en la Universitat de Colònia i catedràtic emèrit de Sociologia de la UB.  President de l’Institut d’Estudis Catalans entre 2005 i 2013, cofundador i president de l’Associació Catalana de Sociologia, fundador de la Federació Espanyola de Sociologia, cofundador de l’Associació Europea de Sociologia, director i fundador de l’Institut d’Estudis Socials Avançats, professor a Anglaterra a les Universitats de Cambridge, Reading, Lancaster i West London entre 1965 i 1989. Giner va ser reconegut amb la Creu de Sant Jordi de la Generalitat l’any 1995.