L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Marta Comas Sàbat
Responsable de la Unitat recerca i avaluació del Consorci d'Educació de Barcelona
Formació
Doctora en sociologia de l'educació per la UAB, educadora social i antropòloga.
Experiència
A més del seu càrrec al Consorci d'Educació de Barcelona, és professora associada i membre del grup de recerca GEPS de la UAB. En l'àmbit de la recerca ha publicat sobre identitat, adolescències en risc i interculturalitat i s'ha especialitzat en l'anàlisi de la participació de les famílies a l'escola i la democràcia escolar.
Professionalment, destaquen les seves aportacions en les polítiques educatives des del municipalisme, l’impuls a programes d’innovació educativa i a la formació docent així com la planificació estratègica per a la igualtat d’oportunitats educatives.
Projectes i publicacions destacades
La seva darrera publicació en el camp de la participació de les famílies a l'escola i la democràcia escolar és el llibre Okupes a l’escola d’Eumo editorial.
Va dirigir el projecte Famílies amb Veu i participar a Conciutadania intercultural, a més de ser coautora del capítol Claus per repensar el paper de les famílies dins la comunitat educativa de l’Anuari 2018, a més de participar en diversos actes y seminaris de debat, com els dels capítols de l'Estat de l'educació a Catalunya, Anuari 2024.
Projects
Involved in the initiative
-
-
El projecte “Famílies amb veu” respon a la voluntat de conèixer i enfortir la participació de les famílies a l’escola a partir de la hipòtesi que el sector famílies com a stakeholder de l’educació està infra-representat i la seva acció en el sistema sovint resta a la perifèria.
-
Enquesta realitzada a 1.500 AMPA a Catalunya i 1.400 directors d’escola en el marc del projecte "Famílies amb Veu" per diposar d’un retrat fiable i fidel de l’activitat de les AMPA, les seves relacions, la magnitud de la participació i la seva contribució a la qualitat i l’equitat educativa.
-
Procés participatiu a l’àrea metropolitana de Barcelona i a Lleida en el marc del projecte "Famílies amb Veu", amb l'objectiu d'implicar pares i mares de les AMPA de centres públics i privats de Catalunya, així com directors de centre i tècnics locals d’educació.
-
Enquesta a 1.500 famílies de Catalunya, en el marc del projecte "Famílies amb veu" per tal de copsar les dinàmiques i abast de la participació de les famílies a l’escola.
-
El Llibre Blanc respon a l'objectiu final de "Famílies amb Veu". En base a tot el coneixement generat, el llibre Blanc marca una agenda de temes de futur que haurien de permetre enfortir el sector.
-
Aquest projecte ofereix recursos i materials de qualitat que aportin conceptes, reflexions, i perspectives al professorat per comprendre i gestionar la diversitat sociocultural present a l'aula.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
Increasing educational opportunities by advancing evidence-based public policy
Increasing educational opportunities by advancing evidence-based public...
The Bofill Foundation has led a pioneering randomized control trial (RCT), the first of this type applied to educational programs in Spain, with more than 230 schools and...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
More information -
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
Un dels majors reptes per a la transformació educativa d'una escola és acotar la dimensió del canvi per no fer-lo inabastable. Aquesta és la funció de la metodologia...
06/11/2017 17:30h - 19:00h
Auditori del MACBA
More information -
La innovació educativa contra les desigualtats
La innovació educativa contra les desigualtats
Information in English
28/04/2016 14:00h - 17:30h
Recinte Modernista de Sant Pau (Sala Pau Gil)
More information -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
More information -
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la...
08/04/2014 16:30h - 16:30h
Palau Macaya
More information -
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació de mares i pares en educació que desmunten tòpics
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació...
RODA DE PREMSA: Us comuniquem que el dimecres 2 d'abril de 2014, a les 11.00 h a la Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès (Canuda...
02/04/2014 12:15h - 12:15h
Ateneu Barcelonès
More information -
Quin és el futur de les AMPA?
Quin és el futur de les AMPA?
La Fundació Jaume Bofill convida a debatre sobre les qüestions següents:
20/11/2013 17:30h - 17:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
More information -
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
És una evidència que la implicació de pares i mares a l'escola té efectes positius en els resultats acadèmics dels fills i filles però, aquesta implicació té...
02/07/2013 16:30h - 16:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
More information
News
Be informed