L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Marta Comas Sàbat
Responsable de la Unitat recerca i avaluació del Consorci d'Educació de Barcelona
Formació
Doctora en sociologia de l'educació per la UAB, educadora social i antropòloga.
Experiència
A més del seu càrrec al Consorci d'Educació de Barcelona, és professora associada i membre del grup de recerca GEPS de la UAB. En l'àmbit de la recerca ha publicat sobre identitat, adolescències en risc i interculturalitat i s'ha especialitzat en l'anàlisi de la participació de les famílies a l'escola i la democràcia escolar.
Professionalment, destaquen les seves aportacions en les polítiques educatives des del municipalisme, l’impuls a programes d’innovació educativa i a la formació docent així com la planificació estratègica per a la igualtat d’oportunitats educatives.
Projectes i publicacions destacades
La seva darrera publicació en el camp de la participació de les famílies a l'escola i la democràcia escolar és el llibre Okupes a l’escola d’Eumo editorial.
Va dirigir el projecte Famílies amb Veu i participar a Conciutadania intercultural, a més de ser coautora del capítol Claus per repensar el paper de les famílies dins la comunitat educativa de l’Anuari 2018, a més de participar en diversos actes y seminaris de debat, com els dels capítols de l'Estat de l'educació a Catalunya, Anuari 2024.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
El projecte “Famílies amb veu” respon a la voluntat de conèixer i enfortir la participació de les famílies a l’escola a partir de la hipòtesi que el sector famílies com a stakeholder de l’educació està infra-representat i la seva acció en el sistema sovint resta a la perifèria.
-
Enquesta realitzada a 1.500 AMPA a Catalunya i 1.400 directors d’escola en el marc del projecte "Famílies amb Veu" per diposar d’un retrat fiable i fidel de l’activitat de les AMPA, les seves relacions, la magnitud de la participació i la seva contribució a la qualitat i l’equitat educativa.
-
Procés participatiu a l’àrea metropolitana de Barcelona i a Lleida en el marc del projecte "Famílies amb Veu", amb l'objectiu d'implicar pares i mares de les AMPA de centres públics i privats de Catalunya, així com directors de centre i tècnics locals d’educació.
-
Enquesta a 1.500 famílies de Catalunya, en el marc del projecte "Famílies amb veu" per tal de copsar les dinàmiques i abast de la participació de les famílies a l’escola.
-
El Llibre Blanc respon a l'objectiu final de "Famílies amb Veu". En base a tot el coneixement generat, el llibre Blanc marca una agenda de temes de futur que haurien de permetre enfortir el sector.
-
Aquest projecte ofereix recursos i materials de qualitat que aportin conceptes, reflexions, i perspectives al professorat per comprendre i gestionar la diversitat sociocultural present a l'aula.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
La recerca al servei de les oportunitats educatives
La recerca al servei de les oportunitats educatives
En el marc del projecte de Suport Educatiu, acompanyament per accelerar oportunitats, la Fundació Bofill ha liderat una avaluació d'impacte (RCT) pionera al nostre...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
Un dels majors reptes per a la transformació educativa d'una escola és acotar la dimensió del canvi per no fer-lo inabastable. Aquesta és la funció de la metodologia...
06/11/2017 17:30h - 19:00h
Auditori del MACBA
Més informació -
La innovació educativa contra les desigualtats
La innovació educativa contra les desigualtats
Information in English
28/04/2016 14:00h - 17:30h
Recinte Modernista de Sant Pau (Sala Pau Gil)
Més informació -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Més informació -
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la...
08/04/2014 16:30h - 16:30h
Palau Macaya
Més informació -
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació de mares i pares en educació que desmunten tòpics
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació...
RODA DE PREMSA: Us comuniquem que el dimecres 2 d'abril de 2014, a les 11.00 h a la Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès (Canuda...
02/04/2014 12:15h - 12:15h
Ateneu Barcelonès
Més informació -
Quin és el futur de les AMPA?
Quin és el futur de les AMPA?
La Fundació Jaume Bofill convida a debatre sobre les qüestions següents:
20/11/2013 17:30h - 17:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Més informació -
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
És una evidència que la implicació de pares i mares a l'escola té efectes positius en els resultats acadèmics dels fills i filles però, aquesta implicació té...
02/07/2013 16:30h - 16:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Més informació
Notícies
Estigues informat