L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Marta Comas Sàbat
Marta Comas Sàbat, educadora social y antropóloga. Doctora en sociología de la educación por la UAB. Actualmente es responsable de la Unidad de investigación y evaluación del Consorcio de Educación de Barcelona y profesora asociada y miembro del grupo de investigación GEPS de la UAB. En el ámbito de la investigación ha publicado sobre identidad, adolescencias en riesgo, interculturalidad y más recientemente, después de dirigir el proyecto "Familias con voz" se ha especializado en el análisis de la participación de las familias en la escuela y la democracia escolar. Su última publicación en este campo es el libro "Okupas en la escuela" de Eumo editorial. Profesionalmente, destacan sus aportaciones a las políticas educativas desde el municipalismo, el impulso a programas de innovación educativa y a la formación docente así como la planificación estratégica para la igualdad de oportunidades educativas.
Proyectos
Involucrados en la iniciativa
-
-
El projecte “Famílies amb veu” respon a la voluntat de conèixer i enfortir la participació de les famílies a l’escola a partir de la hipòtesi que el sector famílies com a stakeholder de l’educació està infra-representat i la seva acció en el sistema sovint resta a la perifèria.
-
Enquesta realitzada a 1.500 AMPA a Catalunya i 1.400 directors d’escola en el marc del projecte "Famílies amb Veu" per diposar d’un retrat fiable i fidel de l’activitat de les AMPA, les seves relacions, la magnitud de la participació i la seva contribució a la qualitat i l’equitat educativa.
-
Procés participatiu a l’àrea metropolitana de Barcelona i a Lleida en el marc del projecte "Famílies amb Veu", amb l'objectiu d'implicar pares i mares de les AMPA de centres públics i privats de Catalunya, així com directors de centre i tècnics locals d’educació.
-
Enquesta a 1.500 famílies de Catalunya, en el marc del projecte "Famílies amb veu" per tal de copsar les dinàmiques i abast de la participació de les famílies a l’escola.
-
El Llibre Blanc respon a l'objectiu final de "Famílies amb Veu". En base a tot el coneixement generat, el llibre Blanc marca una agenda de temes de futur que haurien de permetre enfortir el sector.
-
Aquest projecte ofereix recursos i materials de qualitat que aportin conceptes, reflexions, i perspectives al professorat per comprendre i gestionar la diversitat sociocultural present a l'aula.
Publicaciones y videos
Contenido relacionado
Actos
Ha formado parte de los siguientes actos
-
La investigación al servicio de las oportunidades educativas
La investigación al servicio de las oportunidades educativas
En el marco del proyecto de Refuerzo Educativo, acompañamiento para acelerar oportunidades, la Fundació Bofill ha liderado una evaluación de impacto (RCT) pionera en...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Más información -
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
The Spiral of Inquiry: eina per a la transformació educativa
Un dels majors reptes per a la transformació educativa d'una escola és acotar la dimensió del canvi per no fer-lo inabastable. Aquesta és la funció de la metodologia...
06/11/2017 17:30h - 19:00h
Auditori del MACBA
Más información -
La innovació educativa contra les desigualtats
La innovació educativa contra les desigualtats
Information in English
28/04/2016 14:00h - 17:30h
Recinte Modernista de Sant Pau (Sala Pau Gil)
Más información -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Más información -
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Quins pares entren a l’escola i quins es queden a la porta?
Si els centres tenen la clau d'entrada de les escoles, quins dispositius s'estan mobilitzant per fomentar una participació activa i coresponsable? S'està oferint la...
08/04/2014 16:30h - 16:30h
Palau Macaya
Más información -
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació de mares i pares en educació que desmunten tòpics
S’impliquen les famílies a l’escola? Les xifres de la participació...
RODA DE PREMSA: Us comuniquem que el dimecres 2 d'abril de 2014, a les 11.00 h a la Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès (Canuda...
02/04/2014 12:15h - 12:15h
Ateneu Barcelonès
Más información -
Quin és el futur de les AMPA?
Quin és el futur de les AMPA?
La Fundació Jaume Bofill convida a debatre sobre les qüestions següents:
20/11/2013 17:30h - 17:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Más información -
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
Poden ser les famílies palanca de canvi del sistema educatiu?
És una evidència que la implicació de pares i mares a l'escola té efectes positius en els resultats acadèmics dels fills i filles però, aquesta implicació té...
02/07/2013 16:30h - 16:30h
Palau Macaya de l'Obra Social 'la Caixa'
Más información
Noticias
Estate informado