Early drop-out is one of the foremost challenges facing the Catalan educational system. Although the early drop-out figures have been reduced in recent decades, Catalonia still leads the countries with the most lowly qualified young people without post-compulsory education.
Fathia Benhammou
Fathia Benhammou completed a Teaching degree programme, specialising in Early Childhood Education, at the Autonomous University of Barcelona (UAB). She also holds a master’s degree in Social Exclusion, Cultural Diversity and Socio-Educational Intervention from the University of Girona (UdG).
She has extensive experience in social and educational work with adolescents of immigrant origin, as well as in the design, leadership and management of intervention projects with young people at risk.
Her active participation in entities of the third sector in favour of the rights of people of immigrant origin, and especially the rights of women, and her concern for the integration of the new generations in Catalonia, have greatly influenced her career. She is moreover the author of several articles on these topics and she has held numerous conferences and courses on immigration and the management of diversity in the classroom and in educational leisure spaces.
At the Foundation, she was in charge of the Entrecultures programme from 1998 to 2010, and she was the director of the Programmes Area from 2011 to July of 2019. Likewise, since 2011 she has been a member of the executive team. She began a new endeavour in September 2019, directing the Education 360 alliance with the firm conviction that the educational opportunities of all must be increased by connecting time, spaces and educational agents.
Projects
Involved in the initiative
-
-
The Fundació Bofill has developed Vota Educació, an initiative to give the main challenges of equality a prominent position in the Catalan elections. We want and believe that these elections should be about education, and that the next legislature should be one of education.
-
I si connectem espais i temps educatius per generar més i millors oportunitats d'aprenentatge pel nostre alumnat?
-
La crida Comunitats que Eduquen vol detectar iniciatives comunitàries que apostin pel treball i lideratge col·laboratiu entre diversos actors (escoles, famílies, ONG, museus, biblioteques, xarxes, centres de salut, entitats de lleure, universitats...) i que ofereixin oportunitats educatives d’…
-
Children carry out most of their daily activities outside of school hours. Lunch time, afternoons, weekends and the summer holidays are moments when children can take part in activities that they enjoy, that motivate them, and which offer them life lessons, connecting them with other friends, other spaces and other interests.
-
Programa que comença fent una anàlisi dels programes educatius comunitaris a Catalunya. Volem estudiar quins són els debats principals, els criteris i els reptes principals per proposar millores i bones pràctiques de referència per la comunitat educativa.
-
Hackathon és un espai per buscar solucions creatives a reptes educatius i que es basa en la col·laboració i cocreació entre persones de diverses disciplines.
-
FutbolNet és una proposta de la Fundació FCBarcelona dissenyada per, a través de la pràctica esportiva vinculada al futbol, educar en valors els infants i joves d’entre 10 i 16 anys, a barris de ciutats catalanes identificats com a prioritaris per a la intervenció social i comunitària.
-
Programa formatiu de la Secretaria de Família del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat de Catalunya dirigit a orientar, reforçar i donar eines a les famílies per exercir el seu paper educatiu de forma positiva.
-
Programa d’acompanyament, aprenentatge i intercanvi orientat a enfortir la capacitat d’actuació i de lideratge de persones joves vinculades a processos d’acció col?lectiva i organitzacions no governamentals del país.
-
L’Ajuntament de Barcelona obre 65 patis escolars. Es vol optimitzar l'ús dels centres escolars i potenciar la seva vessant social i educativa. En el marc d’aquesta iniciativa, la Fundació fa un procés d’assessorament, acompanyament i avaluació del projecte impulsat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).
-
PIAAC (Assessment of Adult Competencies) és una prova impulsada per l’OCDE i els seus països membres per avaluar les competències de la població adulta en tres grans àrees de competències: lectora, matemàtica i solució de problemes en entorns tecnològics.
-
Recerca encarregada a l’Institut de Govern i Polítiques Públiques de la UAB per estudiar amb profunditat les trajectòries i les característiques d’una selecció de nois i noies joves que han jugat un paper significatiu en diferents projectes i organitzacions socials i polítiques.
-
La recerca Formació Professional i Ocupació a Catalunya parteix d'una revisió d'indicadors des d'una perspectiva comparada i internacional per tal d'aportar dades i evidència rellevant per l'FP a Catalunya. La recerca permet desmentir alguns tòpics sobre l'FP i aporta coneixement útil a la millora del model actual d'FP.
-
Aquest és un estudi de caràcter exploratori quanti–qualitatiu. Se centra en l’orientació acadèmica i professional que es desenvolupa als centres públics i privats concertats d’Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. L'objectiu és desxifrar i obtenir la relació d'accions que es desenvolupen en aquesta etapa educativa.
-
Aquest informe analitza les magnet schools dels EUA com una estratègia d’innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d’alta qualitat per a tot l’alumnat.
-
Tenint en compte la importància de la competència lectora en tant que eix transversal a totes les àrees de coneixement, al 2011 la Fundació Jaume Bofill va celebrar un seminari per reflexionar sobre els processos i factors que contribueixen a desenvolupar?la la competència lectora.
-
És el darrer volum de la col?lecció Conciutadania Intercultural, que ofereix al professorat recursos i materials per a la gestió de la diversitat sociocultural.
-
Aquesta recerca té com a objectiu principal sistematitzar l’evidència internacional sobre aquells factors institucionals que es consideren clau per tal d’assegurar una implementació efectiva d’una política de formació dual.
-
Programa de millora de les competències parentals, per aconseguir que l’acompanyament que els pares fan a l’escolaritat tingui l’orientació adequada i sigui satisfactori per ambdues parts.
-
Aquest projecte ofereix recursos i materials de qualitat que aportin conceptes, reflexions, i perspectives al professorat per comprendre i gestionar la diversitat sociocultural present a l'aula.
-
A partir de l'anàlisi de diverses experiències i models d'educació estesa a nivell nacional i internacional, es pretén definir i portar a terme un nou model de reforç escolar que millori l’educació estesa a Catalunya.
-
El Centre Promotor té l'objectiu de promoure l’Aprenentatge Servei a través de l'impuls de la recerca, la difusió, l’arrelament i la construcció d'una xarxa d'agents que cooperen.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
#PRIMAVERA360: L’impuls transformador de l’Educació a temps complet
#PRIMAVERA360: L’impuls transformador de l’Educació a temps...
En el marc de la #Primavera360 us proposem reflexionar sobre la governança i implementació de polítiques educatives 360 a Catalunya. Per encetar el debat analitzarem...
12/05/2022 09:00h - 13:30h
More information -
Connexions per l’equitat, eix de la Jornada Anual d’Educació 360
Connexions per l’equitat, eix de la Jornada Anual d’Educació...
Per avançar en una educació compromesa amb l’equitat és necessari reconèixer les activitats del fora escola com una part ineludible del dret a educació i alhora...
05/02/2020 08:00h - 18:30h
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
More information -
Les reunions amb famílies, una palanca de canvi per millorar la relació família i escola?
Les reunions amb famílies, una palanca de canvi per millorar la relació...
Que passa quan un centre redissenya les reunions amb famílies tenint en compte les seves necessitats i punts de vista? Com impacta això en els infants i joves?...
28/11/2017 17:00h - 19:00h
Auditori de la Facultat de comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna (Valldonzella, 12. Barcelona)
More information