Nancy Madden

Nancy Madden, presidenta i cofundadora de Success for All”.

Nancy A. Madden és doctora en psicologia clínica per la Universitat Americana de Washington D.C. Actualment és professora al Centre d'Investigació i Reforma de l'Educació de la Facultat d'Educació de la Universitat Johns Hopkins i a l’Institut per a l'Educació Efectiva de la Universitat de York.

Com a presidenta de la Fundació Success for All, desenvolupa, investiga i difon programes educatius per augmentar el rendiment de tots els estudiants, independentment del seus orígens, per  assolir els millors resultats acadèmics. En els darrers 25 anys, moltes escoles nord-americanes han emprat els programes desenvolupats per la Fundació Success for All per millorar l’èxit educatiu amb equips docents d’aprenentatge compartit i amb programes integrals de reforma escolar.

La doctora Madden es va graduar al Reed College el 1973 amb una llicenciatura en psicologia i educació. De 1980 a 1998, va ser investigadora al Centre de Recerca sobre l'educació d'estudiants en situació de risc a la Universitat Johns Hopkins.

Com experta en alfabetització i instrucció educativa, és autora de nombrosos articles i llibres sobre l'aprenentatge cooperatiu, la integració i l'educació a estudiants desfavorits, entre ells Effective Programs for Students at Risk (Allyn & Bacon, 1989) i Two Million Children: Success for All (Corwin, 2009). Els seus interessos de recerca actuals inclouen pràctiques per augmentar l'aprenentatge socioemocional i l'ús de la tecnologia, com ara la pissarra digital i els dispositius electrònics, per augmentar l'èxit dels estudiants.