La investigación internacional demuestra que los modelos de provisión mixta, como el catalán, tienden a aumentar las desigualdades y la segregación escolar, y requieren una regulación eficaz para reducirlas o compensarlas.
Expert/a en polítiques educatives i governança escolar
Formació
Llicenciat en Ciències de l’Educació per la Universitat de les Illes Balears (2001) i doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (2007). Ha estat investigador postdoctoral a la Universitat d’Amsterdam (2007–2011) i investigador Fulbright a la Universitat de Columbia (2024).
Experiència
Catedràtic de Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador ICREA Acadèmia. La seva recerca se centra en la política educativa, la sociologia de les institucions educatives i l’educació comparada. Ha estudiat temes com el paper del sector privat en la provisió educativa; les polítiques d’avaluació i rendició de comptes als centres educatius, i l’autonomia escolar i les zones educatives com a estratègia de governança. És editor principal de la Journal of Education Policy i del World Yearbook of Education, i coordina el Màster Europeu GLOBED (Education Policies for Global Development).
Publicacions i projectes relacionats
Involucrados en la iniciativa
La investigación internacional demuestra que los modelos de provisión mixta, como el catalán, tienden a aumentar las desigualdades y la segregación escolar, y requieren una regulación eficaz para reducirlas o compensarlas.
El proyecto REFORMED (Reforming Schools Globally: A Multi-Scalar Analysis of Autonomy and Accountability Policies in the Education Sector) pretende explorar en profundidad la implementación de las políticas de descentralización, autonomía escolar y rendición de cuentas (a través de pruebas externas como las pruebas de competencias básicas) en diferentes sistemas educativos. Especialmente, explora cómo los equipos directivos y el profesorado perciben, interpretan e implementan estas políticas en sus escuelas.
«Educació Post 2015. Equitat i qualitat per a tothom» és un projecte liderat pel Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill i orientat a contribuir al debat sobre els objectius per a l’educació mundial post 2015, que es presentarà enguany a la UNESCO i a la comunitat internacional.
Contenido relacionado
Ha formado parte de los siguientes actos
Presentació a Barcelona del nou informe de la UNESCO "Educació per tothom 2000-2015" a càrrec d'Aaron Benavot, director de l'EFA GMR
07/05/2015 16:30h - 18:00h
Recinte modernista de Sant Pau
Más información
Presentació de L'agenda de la política educativa a Catalunya: una anàlisi de les opcions de govern (2011-2013)
07/03/2014 09:30h - 09:30h
Ateneu Barcelonès
Más información
Estate informado