

Cataluña tiene un reto pendiente en el aprovechamiento de la investigación para liderar el sistema educativo y responder a los retos vinculados con la educación. ¡Apostamos por la investigación para mejorar la educación del país!
Catedràtic d'Universitat al Departament de Psicologia de la Universitat de Girona. Director de l'Institut de Recerca Educativa (2017-2025)
Formació
Vaig realitzar la tesi sobre la construcció de la identitat en contextos de diversitat lingüística i cultural (Universidad Intercultural de Chiapas, Mèxic), i he ampliat estudis al Leeds Social Science Institute, amb la Dra. Anna Bagnoli, desenvolupant una aproximació multimetodològica per estudiar la construcció de la identitat des d'una perspectiva narrativa. Així com al Institute for Cultural Research & Education (Califòrnia, EUA), dirigit pel Dr. Carl Ratner. Ha sigut professor visitant al College of Education de la University of Arizona (EUA), treballant amb l'equip del Dr. Luis Moll, i a la University of Colorado Boulder (EUA) amb el professor Dr. William Penuel.
La meva principal línia de recerca és al voltant de la creació i anàlisi d'ecosistemes socioeducatius (relacions entre escola, família i comunitat), així com processos de personalització i contextualització educativa.
Experiència
Coordinador del Grup de Recerca sobre Cultura, Educació i Desenvolupament Humà. Responsable de la xarxa internacional "Funds of Knowledge Alliance" .
Projectes i publicacions
Involucrados en la iniciativa
Cataluña tiene un reto pendiente en el aprovechamiento de la investigación para liderar el sistema educativo y responder a los retos vinculados con la educación. ¡Apostamos por la investigación para mejorar la educación del país!
Las colaboraciones recogidas en este Anuario 2020, a cargo de diez expertos coordinados por César Coll y Bernat Albaigés, abordan algunos de los desafíos educativos más desgarradores que compartimos con los países de nuestro entorno. Y lo hacen partiendo de la realidad del sistema educativo catalán, de sus fortalezas y debilidades.
Contenido relacionado
Ha formado parte de los siguientes actos
Per avançar en una educació compromesa amb l’equitat és necessari reconèixer les activitats del fora escola com una part ineludible del dret a educació i alhora...
05/02/2020 08:00h - 18:30h
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Más información