

Catalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació. Per això, cal apostar per la recerca per millorar l'educació del país!
Catedràtic d'Universitat al Departament de Psicologia de la Universitat de Girona. Director de l'Institut de Recerca Educativa (2017-2025)
Formació
Vaig realitzar la tesi sobre la construcció de la identitat en contextos de diversitat lingüística i cultural (Universidad Intercultural de Chiapas, Mèxic), i he ampliat estudis al Leeds Social Science Institute, amb la Dra. Anna Bagnoli, desenvolupant una aproximació multimetodològica per estudiar la construcció de la identitat des d'una perspectiva narrativa. Així com al Institute for Cultural Research & Education (Califòrnia, EUA), dirigit pel Dr. Carl Ratner. Ha sigut professor visitant al College of Education de la University of Arizona (EUA), treballant amb l'equip del Dr. Luis Moll, i a la University of Colorado Boulder (EUA) amb el professor Dr. William Penuel.
La meva principal línia de recerca és al voltant de la creació i anàlisi d'ecosistemes socioeducatius (relacions entre escola, família i comunitat), així com processos de personalització i contextualització educativa.
Experiència
Coordinador del Grup de Recerca sobre Cultura, Educació i Desenvolupament Humà. Responsable de la xarxa internacional "Funds of Knowledge Alliance" .
Projectes i publicacions
Involucrats a la iniciativa
Catalunya té un repte pendent en l'aprofitament de la recerca per liderar el sistema educatiu i respondre als reptes vinculats amb l'educació. Per això, cal apostar per la recerca per millorar l'educació del país!
Les col·laboracions recollides en aquest Anuari 2020, a càrrec de deu experts coordinats per César Coll i Bernat Albaigés, aborden alguns dels desafiaments educatius més punyents que compartim amb els països del nostre entorn. I ho fan partint de la realitat del sistema educatiu català, de les seves fortaleses i febleses.
Contingut relacionat
Ha format part dels actes següents
Per avançar en una educació compromesa amb l’equitat és necessari reconèixer les activitats del fora escola com una part ineludible del dret a educació i alhora...
05/02/2020 08:00h - 18:30h
Centre de Cultura Contemporània de Barcelona
Més informació