Fundació Bofill

Estiu Enriquit - Aliança Educació 360

Obert

Estiu Enriquit és una estratègia de l’Aliança Educació 360 per posicionar la necessitat de polítiques públiques que despleguin oportunitats socioeducatives durant l’estiu, amb criteris d’equitat i qualitat perquè tots els infants i adolescents puguin mantenir el seu desenvolupament competencial durant els mesos de vacances escolars.

Les activitats d’estiu són oportunitats excel·lents per al gaudi i la socialització d'infants i joves així com per a millorar competències relacionals, expressives, lingüístiques, de pensament crític, de curiositat, de creativitat i de moltes altres essencials per a la vida.

Malauradament, però, no tots els infants i joves hi accedeixen en igualtat de condicions. El baix poder adquisitiu de les famílies, el desconeixement de l’oferta i dels procediments per accedir-hi, el desconeixement dels seus beneficis pels infants i joves, l’allunyament o manca de factors de pertinença a les propostes o entitats, la manca d’una oferta equilibrada territorialment i de proximitat són alguns dels factors de desigualtat i exclusió en la participació a activitats d'estiu.

La recerca afirma que la pèrdua d'oportunitats d'aprenentatges durant l’estiu que pateixen els infants i adolescents d’entorns desafavorits pot arribar a produir una regressió dels aprenentatges equivalent a 2 o 3 mesos d'escolarització cada estiu. L’efecte acumulatiu d’aquesta bretxa d’aprenentatges durant l’estiu podria traduir-se, al final de l’educació primària, en tres anys de diferència entre alumnes més i menys avantatjats.

Aquesta situació demana una política pública que desplegui estratègies municipals o comarcals en tres eixos prioritaris: equitat, connexió i qualitat. Les administracions locals són les que poden aportar les condicions necessàries perquè en tots els municipis existeixin aquestes oportunitats educatives i siguin accessibles a tots els infants i joves, en especial els més desafavorits.

No t’ho perdis

Entitats i ajuntaments per un #EstiuEnriquit. Jornada 27 d'abril de 2023.

L'estiu enriquit a Castellar del Vallès, Girona, Salt, Tortosa i Amposta

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Jornada Aliança Educació 360

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Diàlegs d'estiu 1

El municipi connectat, la clau de l'EstiuEnriquit. Diàleg d'estiu 2

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Dani Pérez, Ajuntament de Castellar del Vallès

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Emilie Rivas, Save the Children.

Què han de fer els ajuntaments per enriquir l'estiu? Maria Jesús Larios, Síndic de Greuges de Cat.

Actes

Actes anteriors