
Estiu Enriquit
ObertAmb l'estratègia d'Estiu Enriquit hem posicionat a Catalunya, la necessitat de polítiques públiques que despleguin oportunitats socioeducatives durant l’estiu, amb criteris d’equitat i qualitat perquè tots els infants i adolescents puguin mantenir el seu desenvolupament competencial durant els mesos de vacances escolars.
Les activitats d’estiu són oportunitats excel·lents per al gaudi i la socialització d'infants i joves així com per a millorar competències relacionals, expressives, lingüístiques, de pensament crític, de curiositat, de creativitat i de moltes altres essencials per a la vida.
Malauradament, però, no tots els infants i joves hi accedeixen en igualtat de condicions. El baix poder adquisitiu de les famílies; el desconeixement de l’oferta i dels procediments per accedir-hi; el desconeixement dels seus beneficis pels infants i joves; l’allunyament o manca de factors de pertinença a les propostes o entitats; la manca d’una oferta equilibrada territorialment i de proximitat són alguns dels factors de desigualtat i exclusió en la participació a activitats d'estiu.
La recerca afirma que la pèrdua d'oportunitats d'aprenentatges durant l’estiu que pateixen els infants i adolescents d’entorns desafavorits pot arribar a produir una regressió dels aprenentatges equivalent a 2 o 3 mesos d'escolarització cada estiu. L’efecte acumulatiu d’aquesta bretxa d’aprenentatges durant l’estiu podria traduir-se, al final de l’educació primària, en tres anys de diferència entre alumnes més i menys avantatjats.
Aquesta situació demana una política pública que desplegui estratègies municipals (o comarcals en els territoris menys poblats) en tres eixos prioritaris: equitat, connexió i qualitat. Les administracions locals són les que poden aportar les condicions necessàries perquè en tots els municipis existeixin aquestes oportunitats educatives i siguin accessibles a tots els infants i joves, en especial els més desafavorits.
Blog
Llegeix els articles relacionats
“Abans d’anar als casals era menys sociable, em passava l’estiu al sofà”
“Abans d’anar als casals era menys sociable, em passava l’estiu...
Publicacions






Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Entitats i ajuntaments per un #EstiuEnriquit. Junts garantim el dret d’infants i adolescents a aprendre durant l’estiu.
Entitats i ajuntaments per un #EstiuEnriquit. Junts garantim el dret...
La col·laboració entre l’administració pública i el sector social és un dels elements imprescindibles per a garantir el dret a aprendre durant l’estiu...
27/04/2023 09:00h - 14:00h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Els casals d’estiu, una oportunitat 360
Els casals d’estiu, una oportunitat 360
Els casals d’estiu són una de les activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil més consolidades i més en alça en el territori català en les que...
22/03/2022 09:00h - 13:30h
Centre Cívic Joan Oliver - Pere Quart
Més informació -
El municipi connectat, la clau de l’Estiu Enriquit
El municipi connectat, la clau de l’Estiu Enriquit
És cosa sabuda que l’estiu és terreny fèrtil per a les desigualtats educatives i hi ha molts estudis que alerten dels greus desavantatges que pateixen els infants i...
09/03/2022 09:15h - 12:30h
Fundació Miró
Més informació -
Com garantim una proposta de lleure educatiu que integri la diversitat sociocultural?
Com garantim una proposta de lleure educatiu que integri la diversitat...
Què és la diversitat sociocultural? Quina relació té amb el lleure educatiu? Com la podem integrar en les propostes d'estiu? Per què i com fer-ho? Quines...
22/06/2021 18:00h - 19:00h
Més informació -
Quin és el rol dels centres educatius en les activitats d’estiu?
Quin és el rol dels centres educatius en les activitats d’esti...
Quin és el rol dels centres educatius en les activitats d'estiu? Quin paper haurien de tenir els centres per garantir que tot infant, adolescent i jove pot accedir a un...
08/06/2021 18:00h - 19:00h
Més informació -
Com promoure un enfocament competencial a les activitats de lleure durant l’estiu.
Com promoure un enfocament competencial a les activitats de lleure...
Júlia Petit, presidenta d’Escoltes Catalans, i Àlex Muñoz, professor de cicles formatius i redactor del document “Competències per a la vida en el lleure...
18/05/2021 18:00h - 19:00h
Més informació
Projectes
Projectes relacionats
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Enric Aragonès Jové
Director de l'Aliança Educació 360
Titulat superior de Música, en l’especialitat de Pedagogia, per l’ESMUC i Màster interuniversitari en Gestió Pública (UAB, UB, UPF). La seva trajectòria professional ha estat vinculada a l’educació musical, des de la docència, la gestió i l'assessorament. En tots els casos, la seva tasca s’ha or…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Laura Mencía
Cap de projectes Educació 360
Llicenciada en Sociologia i postgraduada en Metodologies Participatives per al Desenvolupament Local a la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva trajectòria professional arranca en el tercer sector, impulsant la participació i l’associacionisme, i pren cos a l’Administració local, primer …
Veure’n més
-
Héctor Gardó
Director d'Equitat Digital
Doctor en Ciències de l’Educació (URL), llicenciat en Ciències Polítiques (UAB) i màster en Gestió Pública (UPF). Recentment, s’ha format en innovació i recerca al MIT Media Lab i la Harvard Graduate School of Education. Onze anys d’experiència transformant l’educació des…
Veure’n més
-
Pep Prat
Impulsor del programa LECXIT
Diplomat en Magisteri d’Educació Física, graduat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i màster en Formació del Professorat. L'inici de la seva vida laboral va estar totalment vinculat amb la docència educativa: durant més de tres anys va fer substitucions en tots els nivells educatius, de…
Veure’n més
-
Miquel Àngel Alegre
Cap de projectes
Doctor en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a analista a l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua), coordinant avaluacions de polítiques i programes educatius, socials i laborals. Amb anterioritat, va ser investigador Ramón y Cajal i director …
Veure’n més
-
Mauro Mediavilla
Mauro Mediavilla Bordalejo, professor a la Universitat de València i investigador del Grup d'Investigació Avaluació Econòmica Pública (EVALPUB).
Veure’n més
-
Oriol Ripoll
"Especialista en jocs"
Especialista en jocs. Creatiu a Jocs al segon, una consultora dedicada al desenvolupament de jocs aplicats a projectes de comunicació i educació. Ha estat comissari d’activitats de jocs a diferents exposicions i grans esdeveniments. Formador de jocs i del desenvolupament de les competències en el t…
Veure’n més
-
Claudia Vallvé
Claudia Vallvé, llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona i llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Va ser una de les primeres generacions d’Erasmus i va tenir la oportunitat d’estudiar el darrer curs de sociologia a la East London University. Amb més de 20 any…
Veure’n més
-
Edgar Iglesias
Doctor en Pedagogia, llicenciat en antropologia social i cultural. És professor associat al Departament de Pedagogia Aplicada de l’UdG i membre de l’equip educatiu de l’Associació Educativa Integral del Raval. Va ser Visiting Scholar a la Graduate School of Education de la Stanford Univers…
Veure’n més
-
Sarai Samper Sierra
Sarai Samper Sierra és sociòloga i especialista en investigació social aplicada. Des de 2004 desenvolupa la seva tasca professional a D-CAS (Col·lectiu d'Analistes Socials), col·laborant amb institucions públiques en la realització de projectes aplicats en l'àmbit de les polítiques socials.…
Veure’n més
-
Joan Cuevas
Llicenciat en ciències polítiques (UAB) i Màster en Polítiques Públiques i Socials (The Johns Hopkins University i UPF). Professionalment disposa d’una àmplia experiència traslladant coneixement científic a projectes de polítiques públiques socials i educatives. Durant 8 anys a la F…
Veure’n més