MENTORA
Aquí seguim estudiant
ObertEl programa MENTORA cerca aconseguir que els i les joves que estan en risc d’abandonar decideixin continuar estudiant, més enllà de l’ESO, i fins graduar-se als estudis postobligatoris.
Diferents agents (ajuntaments, centres educatius, entitats) impulsen el programa localment, amb els i les estudiants que així ho desitgen i amb voluntariat seleccionat entre persones adultes de proximitat i que tenen la formació el suport d’equips professional per fer les seves funcions. Les persones mentores complementen les tasques d’educadors/es, professorat i altres agents educatius que intervenen amb els nois i noies. Així, tota la comunitat empeny per impulsar la continuïtat educativa d’aquest alumnat. L’acompanyament d’una persona mentora pot ser l’element diferencial entre seguir dins el sistema educatiu o abandonar i tancar-se les portes a moltes oportunitats.
Com funciona?
Un/a jove és seleccionat i accedeix a participar al programa MENTORA almenys durant un curs escolar (pot ser o 3r o 4t d’ESO, o bé el 1r curs de postobligatòria, sigui batxillerat o CFGM). Idealment, la seva relació de mentoria durarà dos cursos, almenys fins que s’hagi assegurat la seva transició educativa entre l’ESO i la postobligatòria.
Un equip local impulsor s’encarrega de coordinar tots els agents implicats (instituts, entitats, serveis municipals, famílies…) i donar seguiment a les parelles de mentoria. La Fundació Bofill proporciona les eines i dona seguiment als equips locals per a que puguin dur a terme tot el cicle del programa.
Persones voluntàries segueixen una formació, són dotades de recursos i eines i tenen supervisió professional regular per poder dur a terme les seves sessions de mentoria amb el noi o noia que se’ls assigna.
Durant un mínim de 6 mesos les parelles de mentoria de cada municipi es troben regularment durant una o dues hores a la setmana, en un espai o equipament públic. El seu objectiu és fer activitats i tenir converses que permetin al o la jove prendre les decisions adients per continuar estudiant. Aquestes poden versar entorn a les opcions després de l’ESO, a les pròpies habilitats del noi o noia, a les tècniques d’estudi i estratègies per organitzar-se i concentrar-se, al coneixement dels recursos que té a la seva disposició… i es fan en un ambient distès i informal, que permeti a totes dues persones sentir-se a gust i passar-s’ho bé.
Blog
Llegeix els articles relacionats
Les competències clau de la mentoria social i la seva importància per a joves i adolescents
Les competències clau de la mentoria social i la seva importància...
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Joves prenent la veu: Ombres de Colors entra a l’institut
Joves prenent la veu: Ombres de Colors entra a l’institut
Garantir el pas de l’ESO a la postobligatòria dels i les joves de Catalunya és un repte que cal perseguir per traçar millors camins i futurs compartits. Evitar que...
28/10/2024 10:00h - 13:00h
Hub Social, c/ Girona, 34 interior 08010 Barcelona
Més informació -
Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn estudiant!
Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn e...
L'any passat, més de 500 persones, ajuntaments, centres, entitats... van respondre a la crida Mentora. Més de 200 voluntaris i voluntàries que s'han implicat per...
23/02/2024 09:30h - 13:15h
HUB Social - c/ Girona, 34 interior, Barcelona
Més informació -
Mentoria per continuar estudiant: vols reduir l'abandonament escolar al teu territori?
Mentoria per continuar estudiant: vols reduir l'abandonament escolar...
...
03/03/2023 09:15h - 12:15h
HUB Social - c/ Girona, 34 interior, Barcelona
Més informació
Notícies
Estigues informat
Equip
Equip del projecte
-
Mar Avendaño
Directora del programa Mentora
Directora del programa Mentora Formació Vaig llicenciar-me en Sociologia, especialitzant-me en educació i cultura, a la Universitat Autònoma de Barcelona, on més tard també vaig cursar el Màster en Polítiques Europees de Cooperació al Desenvolupament al Institut d'Estudis Europeu…
Veure’n més
-
Laura Cardús
Coordinadora del programa Mentora
Graduada en Mestra d’Educació Primària, màster en Desenvolupament i Cooperació i doctorada en Antropologia Social i Cultural. Recerca etnogràfica a Mèxic i a Barcelona. Docent universitària i formadora/consultora per a projectes de mentoria social i educativa. Des de 2015, treballa en projecte…
Veure’n més
-
Candela Blanco
Dinamitzadora de la xarxa Mentora
Graduada en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster del professorat a la mateixa institució. Amb experiència en el món de la consultoria social. Especialment en l'àmbit de l’administració local, generant eines, diagnosis i plans estratègics aplicats per a la millora de les po…
Veure’n més