Fundació Bofill

MENTORA

Aquí seguim estudiant

Obert

El programa MENTORA cerca aconseguir que els i les joves que estan en risc d’abandonar decideixin continuar estudiant, més enllà de l’ESO, i fins graduar-se als estudis postobligatoris.

Diferents agents (ajuntaments, centres educatius, entitats) impulsen el programa localment, amb els i les estudiants que així ho desitgen i amb voluntariat seleccionat entre persones adultes de proximitat i que tenen la formació el suport d’equips professional per fer les seves funcions. Les persones mentores complementen les tasques d’educadors/es, professorat i altres agents educatius que intervenen amb els nois i noies. Així, tota la comunitat empeny per impulsar la continuïtat educativa d’aquest alumnat. L’acompanyament d’una persona mentora pot ser l’element diferencial entre seguir dins el sistema educatiu o abandonar i tancar-se les portes a moltes oportunitats.

Com funciona?

Un/a jove és seleccionat i accedeix a participar al programa MENTORA almenys durant un curs escolar (pot ser o 3r o 4t d’ESO, o bé el 1r curs de postobligatòria, sigui batxillerat o CFGM). Idealment, la seva relació de mentoria durarà dos cursos, almenys fins que s’hagi assegurat la seva transició educativa entre l’ESO i la postobligatòria.

Un equip local impulsor s’encarrega de coordinar tots els agents implicats (instituts, entitats, serveis municipals, famílies…) i donar seguiment a les parelles de mentoria. La Fundació Bofill proporciona les eines i dona seguiment als equips locals per a que puguin dur a terme tot el cicle del programa.

Persones voluntàries segueixen una formació, són dotades de recursos i eines i tenen supervisió professional regular per poder dur a terme les seves sessions de mentoria amb el noi o noia que se’ls assigna.

Durant un mínim de 6 mesos les parelles de mentoria de cada municipi es troben regularment durant una o dues hores a la setmana, en un espai o equipament públic. El seu objectiu és fer activitats i tenir converses que permetin al o la jove prendre les decisions adients per continuar estudiant. Aquestes poden versar entorn a les opcions després de l’ESO, a les pròpies habilitats del noi o noia, a les tècniques d’estudi i estratègies per organitzar-se i concentrar-se, al coneixement dels recursos que té a la seva disposició… i es fan en un ambient distès i informal, que permeti a totes dues persones sentir-se a gust i passar-s’ho bé.

Accediu al web del programa per més informació.

No t’ho perdis

Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn estudiant!

Mentora tu també!

Mentora en un minut

MENTORIA PER CONTINUAR ESTUDIANT: Vols reduir l'abandonament escolar al teu territori?

Mentora. Eunice Mangado-Lunetta, directora de programes d'AFEV França (Entrevista sencera)

Entrevista Dr. Tim Cavell: "No invertim prou en la infància de forma preventiva"

Mentora. Abraham Diestro, tècnic d'educació de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

Mentora. Adela Hidalgo, Coordinadora del Pla Educatiu d'Entorn de Sant Boi de Llobregat