Fundació Bofill

MENTORA

Aquí seguim estudiant

Obert

El programa MENTORA cerca aconseguir que els i les joves que estan en risc d’abandonar decideixin continuar estudiant, més enllà de l’ESO, i fins graduar-se als estudis postobligatoris.

Diferents agents (ajuntaments, centres educatius, entitats) impulsen el programa localment, amb els i les estudiants que així ho desitgen i amb voluntariat seleccionat entre persones adultes de proximitat i que tenen la formació el suport d’equips professional per fer les seves funcions. Les persones mentores complementen les tasques d’educadors/es, professorat i altres agents educatius que intervenen amb els nois i noies. Així, tota la comunitat empeny per impulsar la continuïtat educativa d’aquest alumnat. L’acompanyament d’una persona mentora pot ser l’element diferencial entre seguir dins el sistema educatiu o abandonar i tancar-se les portes a moltes oportunitats.

Com funciona?

Un/a jove és seleccionat i accedeix a participar al programa MENTORA almenys durant un curs escolar (pot ser o 3r o 4t d’ESO, o bé el 1r curs de postobligatòria, sigui batxillerat o CFGM). Idealment, la seva relació de mentoria durarà dos cursos, almenys fins que s’hagi assegurat la seva transició educativa entre l’ESO i la postobligatòria.

Un equip local impulsor s’encarrega de coordinar tots els agents implicats (instituts, entitats, serveis municipals, famílies…) i donar seguiment a les parelles de mentoria. La Fundació Bofill proporciona les eines i dona seguiment als equips locals per a que puguin dur a terme tot el cicle del programa.

Persones voluntàries segueixen una formació, són dotades de recursos i eines i tenen supervisió professional regular per poder dur a terme les seves sessions de mentoria amb el noi o noia que se’ls assigna.

Durant un mínim de 6 mesos les parelles de mentoria de cada municipi es troben regularment durant una o dues hores a la setmana, en un espai o equipament públic. El seu objectiu és fer activitats i tenir converses que permetin al o la jove prendre les decisions adients per continuar estudiant. Aquestes poden versar entorn a les opcions després de l’ESO, a les pròpies habilitats del noi o noia, a les tècniques d’estudi i estratègies per organitzar-se i concentrar-se, al coneixement dels recursos que té a la seva disposició… i es fan en un ambient distès i informal, que permeti a totes dues persones sentir-se a gust i passar-s’ho bé.

Accediu al web del programa per més informació.

No t’ho perdis

Com és la relació entre mentor i mentorat? L'experiència d'en Kilian i en Ramon

Seguim apostant per la mentoria perquè més alumnes continuïn estudiant!

Mentora tu també!

Mentora en un minut

MENTORIA PER CONTINUAR ESTUDIANT: Vols reduir l'abandonament escolar al teu territori?

Mentora. Eunice Mangado-Lunetta, directora de programes d'AFEV França (Entrevista sencera)

Entrevista Dr. Tim Cavell: "No invertim prou en la infància de forma preventiva"

Mentora. Abraham Diestro, tècnic d'educació de l'Ajuntament de Sant Boi de Llobregat

Actes