Àlex Hinojo
"Em defineixo com un activista pel coneixement lliure i pels drets digitals"

Àlex Hinojo

Gestor del coneixement. M’agrada analitzar organitzacions complexes i ajudar a definir estratègies a mig termini en institucions culturals i educatives. Soc Diplomat en ciències empresarials (UAB/UOC) amb postgraus en gestió cultural (UB) i museologia (UPF). M’he especialitzat en la divulgació cultural a la xarxa mitjançant plataformes obertes, especialment la Viquipèdia. També em defineixo com un activista pel coneixement lliure i pels drets digitals.

He treballat amb els principals museus, biblioteques, arxius i universitats dels Països Catalans, així com amb diverses institucions a nivell internacional, difonent els beneficis de treballar en obert, en xarxa i de manera descentralitzada i col·laborativa.

Actualment treballo com a coordinador digital de l’Institut Ramon Llull, internacionalitzant la llengua i cultura catalanes, i col·laboro amb el Món a Rac1 i amb el Popap de Catalunya Ràdio.

Anteriorment, vaig ser el director d’Amical Wikimedia, des d’on vaig impulsar diversos projectes culturals i educatius i on vam rebre el Premi Nacional de Cultura el 2014 per la nostra contribució al coneixement universal en llengua catalana i per fer possible que el coneixement sobre la cultura catalana sigui accessible en qualsevol llengua.

També sóc cofundador del projecte dretsdigitals, des d’on defensem els drets humans a l’entorn digital, com ara el dret a la privacitat, el dret a l’accés a la informació i el dret a la llibertat d’expressió, entre molts d’altres.