L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Lara Navarro Varas
Investigadora en infància i polítiques socials
Formació
Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Treball i Política Social per la mateixa univeristat, Especialista en Investigació Social Aplicada i Anàlisi de Dades pel Centro de Investigaciones Sociológicas i llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.
Experiència
D’ençà l'any 2008, forma part de l'Àrea de Cohesió Social i Urbana de l'Institut Metròpoli, on a més de ser la responsable de la producció de dades de l'àrea desenvolupa projectes de recerca acadèmica i aplicada sobre infància, pobresa, desigualtat i polítiques locals de benestar. Durant el període 2004-2008 va ser investigadora del grup Infància, Família i Polítiques Socials Comparades, adscrit al Departament de Sociologia de la UAB i dirigit pel catedràtic de sociologia Lluís Flaquer.
Projectes i publicacions destacades
- ¿Quién gana y quién pierde? El acceso desigual a los recursos de educación y cuidado en la temprana infancia
- La segregación en educación y cuidados de la primera infancia
- La importancia del coste de los servicios de educación y atención de la primera infancia en la ocupación laboral femenina de la metrópolis de Barcelona
- Avaluació de la tarifació social a les escoles bressol municipals de Barcelona
- La cura de la petita infància. Desigualtats socials i territorials a la metròpolis de Barcelona. Tesi doctoral.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat