El projecte CODE CLUB té per objectiu promoure el pensament computacional i l’empoderament digital com a palanca d’equitat educativa. Aprendre a programar és una activitat socioeducativa completa que permet treballar habilitats com la resolució de problemes, l’aprenentatge de l’error, el pensament crític, la creativitat, el treball en equip, l’autoconfiança… Totes elles habilitats transversals clau, que afavoreixen l’èxit educatiu i que esdevenen imprescindibles en un món cada cop més digital. Per això, defensem que l’aprenentatge de llenguatges de programació ha de ser un dret i estar a l’abast de tots els infants, especialment d’aquells en situació de vulnerabilitat, per evitar que les desigualtats digitals eixamplin encara més les desigualtats educatives i socials. Per fer-ho possible impulsem CODE CLUB: espais gratuïts on, utilitzant llenguatges de programació accessibles, els infants descobreixen, aprenen, imaginen i s’expressen creant els seus propis productes digitals.
Mar Grifol
Diplomada en Educació Social i Postgrau en Intervenció amb infants i famílies en situació de risc social a la UAB.
Compta amb 20 anys d’experiència en el sector formatiu amb adolescents i joves en risc d’exclusió social, especialment en en marc de la Unitat d’Escolarització Compartida, on ha desenvolupat tasques de tutora i coordinadora.
Del 2015 al 2018 va participar de l’equip de govern de la ciutat de Badalona com a assessora de la Regidoria d’Educació i Cultura.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
Sabem que tancar la bretxa digital requereix molt més que repartir ordinadors i tenir accés a internet. Aquestes accions són necessàries, però no suficients, a l'hora d'abordar les desigualtats socials i digitals del nostre país.
-
MATH TUTORING és un programa d’enriquiment matemàtic a través de tutories en petit grup que té per finalitat augmentar la competència matemàtica d’alumnat amb dificultats en la matèria i accés limitat a recursos complementaris. L’objectiu últim és maximitzar les oportunitats d’èxit educatiu d’aquest alumnat.