Simona Levi

Directora de teatre, dramaturga, estratega tecnopolítica, activista i docent, el 2017 la revista Rolling Stone va triar Simona Levi com una de les 25 persones que estan donant forma al futur.

Des del 2018 dissenya i co-dirigeix el Curs de Postgrau en Tecnopolítica i Drets en l’Era Digital primer a la Universitat Pompeu Fabra, després a la Universitat de Barcelona.

És iniciadora de projectes com Xnet – Institut per a la digitalització democràtica i els drets digitals – o 15MPARATO, que ha impulsat el cas Bankia, el 5è banc de l’Estat espanyol – i el cas de les targetes black que ha portat a la condemna de 65 polítics i banquers, dels quals 15 empresonats, entre els quals es troba l’exministre d’economia d’Espanya i expresident del Fons Monetari Internacional.

És promotora i (co-)autora de diversos llibres. Entre ells destaquem “#FakeYou – Fake News i Desinformació – Governs, partits polítics, mass media, corporacions, grans fortunes: monopolis de la manipulació informativa i retalls de la llibertat d’expressió” (Editorial Raig Verd 2019); “Votar y cobrar. La impunidad como forma de gobierno” (Capitan Swing 2017); “Tecnopolítica, internet y r-evoluciones” i “Cultura libre digital – Nociones básicas para defender lo que es de todxs”, ambdós publicats el 2012 per l’editorial Icària.

Els seus espectacles s’han representat en teatres i festivals de tot Europa i ha creat festivals de gran
impacte com els oXcars o InnMotion.

És i ha estat divulgadora en mitjans i assessora d’incomptables organitzacions ciutadanes i institucions com ara la Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Govern d’Espanya, la Direcció de Societat Digital i la Direcció General d’Administració Digital de la Generalitat de Catalunya, Bithabitat -Plataforma d’Innovació Urbana de l’Ajuntament de Barcelona o l’European Public Mosaic – Open Journal on Public Service de l’Escola d’Administració de la Generalitat de Catalunya en temes dels seus àmbits d’acció com els drets digitals i la renovació de la democràcia a l’era actual; la cultura lliure, la llibertat dexpressió, la lluita contra la desinformació sistèmica i lús estratègic de les eines digitals per a lorganització, la comunicació, lacció democràtica i la lluita contra els abusos d’Estat.

Ha estat destacada del 15M des de Barcelona i dels moviments pel dret a la vivenda.

Actes

Ha format part dels actes següents