
Acompanyar en els estudis: Orientacions per a famílies amb adolescents
- Pàgines 12
- Data 25/02/2025
Acompanyar en els estudis. Orientacions per a famílies amb adolescents conté idees i recursos perquè les famílies d'alumnat adolescent pugui acompanyar els seus fills i filles en la transició entre el final de l'ESO i l'inici de la secundària postobligatòria. Autora: Alba Castellvi.
Decidir deixar els estudis és sovint resultat d'un procés llarg d'acumulació de malestars i frustracions que, com assenyala Alba Castellvi, "si s'identifica amb temps, es pot evitar". L'entorn familiar és indispensable per treballar l'autoconcepte de l'adolescent com a estudiant, ajudar-lo a identificar interessos i reconèixer possibilitats formatives atractives pel seu futur.
El programa Mentora vol reforçar les capacitats de les famílies i proporcionar-los recursos pràctics, un suport essencial per reduir les desigualtats i prevenir l’abandonament escolar prematur.
Vols sabe-ne més?
- Article: Donar eines per garantir itineraris: com les famílies poden prevenir l'abandonament escolar
- Recupera l'acte: Capacitar famílies, reforçar futurs: Claus per la continuïtat educativa
- Ponència d'Annie Kidder: "Ajudar al teu fill a estudiar és com parar la taula: no el forço, però mostro totes les opcions"
- Testimonis de Mentora: "Feia anys que la cosa no anava bé amb el meu fill i Mentora ha sigut l'interruptor"
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts