'Llegir per créixer', una nova crida de Lecxit a noves aliances i voluntaris

• El programa Lecxit de la Fundació Bofill es posa en marxa per arribar a més escoles, biblioteques i entitats de Catalunya i fer créixer la participació de més voluntaris i voluntàries
  • Lecxit vol garantir que tot infant tingui el suport necessari per desenvolupar el seu gust per la lectura, i així impulsar l’èxit educatiu
  • Si ets una escola, biblioteca o entitat, sigues un Espai Lecxit! I si tens una hora a la setmana, fes-te voluntària Lecxit!

Amb l'inici del nou curs escolar, arrenca la 13a edició del Lecxit a Catalunya, gràcies al qual més de 2.000 infants d’entre 4t i 6è de primària tindran l’acompanyament d’un voluntari que dedicarà una hora a la setmana a llegir amb ells.

Aquest acompanyament individualitzat és crucial per a molts nens i nenes que, tot i aprendre a llegir a l’escola, no disposen d’un context que els estimuli a seguir-ho fent fora. Això provoca que, a Catalunya, encara 1 de cada 7 infants acaba la primària sense comprendre bé el que llegeix.

Volem Llegir per Créixer en oportunitats i futur, perquè sabem que la lectura pot ser una experiència apassionant a través de la qual assegurar el desenvolupament educatiu i social dels infants.

Per això, Lecxit vol revertir aquesta situació, i ho fa gràcies a la suma d’una gran xarxa: 190 escoles, 90 biblioteques i 20 entitats a 130 municipis catalans fan possible aquest canvi, posant un gra de sorra més en l’exercici de fer lectors. Però l’objectiu és créixer encara més i que cap infant es perdi l’aventura de llegir. Perquè entenem la lectura com un pilar indispensable per a l'equitat, que desperta inquietuds, fomenta el pensament crític i promou la creativitat.

Per tot això, fem una doble crida a:

• Voluntaris i voluntàries: Si tens una hora lliure a la setmana i vols contribuir al creixement dels infants a través de la lectura, Lecxit t'ofereix la possibilitat de fer-ho.El teu acompanyament pot marcar la diferència en la vida d’un nen o una nena, ajudant-los a millorar la comprensió lectora i a descobrir el plaer de llegir.
  • Escoles, biblioteques i entitats: Si formes part d’una escola, biblioteca o entitat social que encara no implementa el programa, Lecxit t’anima a sumar-t’hi. La lectura és una eina clau per al desenvolupament cognitiu i emocional dels infants, i el programa Lecxit et proporciona els recursos necessaris per acompanyar-los en aquest procés.

Com pots participar?

1. Si vols ser voluntari o voluntària, només cal que et registris a través d’aquest formulari. Un cop inscrit, les escoles, biblioteques o entitats que participen en el programa es posaran en contacte amb tu per oferir-te un centre on puguis començar la teva tasca.
  1. Si representes una escola, biblioteca o entitat i vols implementar el programa per primera vegada, registra’t aquí. Des de la Fundació Bofill es posaran en contacte amb tu per guiar-te en el procés i oferir-te suport. A més, pots consultar la guia d’implementació del programa on trobaràs tots els passos necessaris per posar en marxa el Lecxit a la teva institució.

Per aquelles entitats que ja implementeu el programa i voleu unir-vos a la campanya per a aconseguir més voluntariat per a la vostra escola, biblioteca o entitat, Lecxit us ofereix els materials editables perquè els pugueu personalitzar. Aquests recursos us permeten adaptar els missatges i logos a la vostra realitat per captar nous voluntaris i voluntàries que vulguin col·laborar específicament en el vostre territori/centre.

Per què Lecxit?

Lecxit és més que un programa de suport lector; és una oportunitat perquè els infants descobreixin el plaer de la lectura en un espai tranquil, sense pressions i amb l’objectiu de gaudir-ne. Aquest enfocament no només millora la comprensió lectora dels infants, sinó que també els ajuda a consolidar un hàbit lector que els serà de gran ajuda al llarg de la seva vida acadèmica i personal.

Amb més de 2000 infants ja beneficiats i la implicació de més de 300 espais educatius i culturals a Catalunya, Lecxit segueix creixent. Ara més que mai, necessitem el suport de noves entitats i persones voluntàries per continuar ampliant l’abast del programa i assegurar-nos que tots els infants que ho necessiten puguin gaudir d’aquesta experiència.