Fundació Bofill

PENTABILITIES

Integrar les habilitats socioemocionals a l’aula per encendre habilitats de vida

Obert

Què és PENTABILITIES?

PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.

El desenvolupament de les habilitats socioemocionals a l’adolescència ajuda a que els joves millorin els seus resultats acadèmics i tinguin més eines i recursos per a la vida personal, acadèmica i professional.

Quines són les habilitats socioemocionals que treballa PENTABILITIES?

• la responsabilitat envers la feina que es fa a l’aula
  • la cooperació amb la resta de companys i companyes de classe
  • l’autonomia per treballar de forma independent i la iniciativa per proposar idees i resoldre conflictes
  • la gestió emocional pròpia i la de la resta del grup
  • les habilitats de pensament que contribueixen a fer les reflexions sobre els continguts

PENTABILITIES s’integra a l’aula, en horari lectiu i es pot aplicar en una classe de qualsevol matèria.

A través de la formació del professorat en aquestes habilitats socioemcionals i també en els comportaments que permeten observar-les, es creen espais de treball de les habilitats dins els continguts acadèmics regulars. Així l'alumnat aprèn a conèixer les diferents habilitats i a saber observar-les en ell mateix i els altres.

A través d’un aplicatiu digital innovador i de fàcil ús es valoren les habilitats i els comportaments dels alumnes. L’avaluació la fan tant els docents com els mateixos alumnes (sobre ells mateixos i sobre la resta del grup classe). Cada cert temps, el professor extreu un informe de la plataforma web amb les valoracions rebudes de cada alumne i fa una sessió de feedback amb el jove.

La implementació de PENTABILITIES genera beneficis a tot l’ecosistema educatiu:

• El professorat compta amb un acompanyament personalitzat que l’ajuda a integrar PENTABILITIES en el seu dia a dia.
  • Els centres obtenen una eina per a poder aplicar en el seu procés educatiu, ja que tant l’app com la formació quedaran a disposició dels equips docents.
  • L’alumne coneix i treballa habilitats socioemocionals que tenen un impacte directe en el seu aprenentatge acadèmic i en el seu futur personal

PENTABILITIES transforma la manera de treballar les habilitats socioemocionals a l'aula i contribueix a l’equitat educativa.

Suport Educatiu

El programa PENTABILITIES s’inclou dins el projecte de Suport Educatiu de la Fundació Bofill, formant part d'una avaluació d’impacte que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.

Llegeix els articles relacionats

No t’ho perdis

Què és Suport Educatiu?

Suport Educatiu explicat en 1 minut

Primera trobada dels centres educatius Suport Educatiu

PENTABILITIES al Col·legi Sant Josep de Gràcia

Com es una formació de PENTABILITIES?

Com és un focus grup de PENTABILITIES?

Sessió de mentoria i observació del programa PENTABILITIES a l'IES Marta Mata de Salou

Tots els centres educatius públics de Salou participen en el projecte Suport Educatiu

Actes

Actes anteriors