PENTABILITIES
Integrar les habilitats socioemocionals a l’aula per encendre habilitats de vida
CompletatQuè és PENTABILITIES?
PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.
El desenvolupament de les habilitats socioemocionals a l’adolescència ajuda a que els joves millorin els seus resultats acadèmics i tinguin més eines i recursos per a la vida personal, acadèmica i professional.
Quines són les habilitats socioemocionals que treballa PENTABILITIES?
- la responsabilitat envers la feina que es fa a l’aula
- la cooperació amb la resta de companys i companyes de classe
- l’autonomia per treballar de forma independent i la iniciativa per proposar idees i resoldre conflictes
- la gestió emocional pròpia i la de la resta del grup
- les habilitats de pensament que contribueixen a fer les reflexions sobre els continguts
PENTABILITIES s’integra a l’aula, en horari lectiu i es pot aplicar en una classe de qualsevol matèria.
A través de la formació del professorat en aquestes habilitats socioemcionals i també en els comportaments que permeten observar-les, es creen espais de treball de les habilitats dins els continguts acadèmics regulars. Així l'alumnat aprèn a conèixer les diferents habilitats i a saber observar-les en ell mateix i els altres.
A través d’un aplicatiu digital innovador i de fàcil ús es valoren les habilitats i els comportaments dels alumnes. L’avaluació la fan tant els docents com els mateixos alumnes (sobre ells mateixos i sobre la resta del grup classe). Cada cert temps, el professor extreu un informe de la plataforma web amb les valoracions rebudes de cada alumne i fa una sessió de feedback amb el jove.
La implementació de PENTABILITIES genera beneficis a tot l’ecosistema educatiu:
- El professorat compta amb un acompanyament personalitzat que l’ajuda a integrar PENTABILITIES en el seu dia a dia.
- Els centres obtenen una eina per a poder aplicar en el seu procés educatiu, ja que tant l’app com la formació quedaran a disposició dels equips docents.
- L’alumne coneix i treballa habilitats socioemocionals que tenen un impacte directe en el seu aprenentatge acadèmic i en el seu futur personal
PENTABILITIES transforma la manera de treballar les habilitats socioemocionals a l'aula i contribueix a l’equitat educativa.
Suport Educatiu
El programa PENTABILITIES s’inclou dins el projecte de Suport Educatiu de la Fundació Bofill, formant part d'una avaluació d’impacte que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.
Blog
Llegeix els articles relacionats
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
La recerca al servei de les oportunitats educatives
La recerca al servei de les oportunitats educatives
En el marc del projecte de Suport Educatiu, acompanyament per accelerar oportunitats, la Fundació Bofill ha liderat una avaluació d'impacte (RCT) pionera al nostre...
23/11/2023 09:15h - 13:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte de Suport Educatiu
Acte de cloenda del projecte ‘Suport Educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats’, adreçat a tots aquells centres educatius que el curs 2022-23 han participat...
04/07/2023 10:00h - 14:00h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació -
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
29/11/2022 10:30h - 14:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball del gust per la lectura per la millora de la seva comprensió lectora.
-
“Suport educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats” és un projecte innovador que vol fer possible que tots els infants i adolescents puguin estar el millor equipats possible per tenir trajectòries educatives d’èxit, siguin quines siguin les seves condicions de partida.
-
MATH TUTORING és un programa d’enriquiment matemàtic a través de tutories en petit grup que té per finalitat augmentar la competència matemàtica d’alumnat amb dificultats en la matèria i accés limitat a recursos complementaris. L’objectiu últim és maximitzar les oportunitats d’èxit educatiu d’aquest alumnat.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Maria Calsamiglia
Cap del programa PENTABILITIES
Doctora en Medicina Veterinària per la Universitat de Minnesota (EEUU) i professora de ciències d’ESO i Batxillerat durant més de catorze anys, ha dissenyat i dirigit el programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa (actual Fundació La Pedrera) i coordinat el programa d’excel…
Veure’n més
-
Martí Rovira
Diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Àmplia experiència en la gestió integral de programes d'acció social adreçats a població migrant i refugiada nouvinguda. Els darrers 10 anys ha estat vinculat a Creu Roja, des d'on ha liderat part de l'estratègia d'acollida de l'enti…
Veure’n més
-
Juan Valencia
Cap d'IT de Suport Educatiu
Màster en Innovació i Emprenedoria a ESADE i postgrau en Gestió Tecnològica. Va ser director de Tecnologia a Innpactia, una plataforma dedicada a l’emprenedoria que té per objectiu trobar oportunitats de finançament per a companyies del tercer sector d’Amèrica Llatina. A més, ha treballat e…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Alex Arasanz
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Màster d'Economia amb especialització en Política Pública i Data Science per la Universitat de Tilburg (TiU). Ha estat treballant en investigació econòmica al Centre de Recerca d'Economia i la Salut (CRES-UPF) i al Center of Economic Resea…
Veure’n més
-
Mercè Capell
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduada en Negocis i Màrqueting Internacionals per ESCI-Universitat Pompeu Fabra, i Màster en Estudis de Desenvolupament, per la London School of Economics, amb l'especialització d'economia aplicada al desenvolupament. Els seus interessos engloben l'economia del desenvolupament, conductual i l'…
Veure’n més
-
Artur Cortés
Llicenciat en Farmàcia per la Universitat de València i ha cursat el màster de Formació de Professorat d'Educació Secundària i Formació Professional en el marc del programa d'inducció a la docència de la Fundació ExE. A més de treballar com a docent de ciències a centres de màxima complexitat,…
Veure’n més
-
Toni Forteza
Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva trajectòria professional ha estat sempre lligada als mitjans locals. A Badalona Comunicació és on ha desenvolupat bona part de la seva carrera. En aquest espai ha dirigit i/o presentat programes com els informatius, el 5co…
Veure’n més
-
Laura Garcia Delclós
Tècnica de coneixement PENTABILITIES
Tècnica de coneixement a Pentabilities. Anteriorment ha estat assistenta de recerca, fent anàlisi de dades, i ha estat assitent de professora de matemàtiques. També s’ha dedicat a crear i implementar projectes i activitats interdisciplinàries extraescolars per a infants i adolescents de div…
Veure’n més
-
Maria Garcia
Tècnica de gestió i implementació PENTABILITIES
Graduada de Psicologia a la Universitat de Lancaster, Anglaterra. Com a psicòloga, vol contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones, i creu que per aconseguir això s'ha de començar millorant l'educació. Ha estat assistenta de recerca a la Universitat de Lancaster, professora d'e…
Veure’n més
-
Neus Giménez
Graduada en Humanitats (UPF), Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Geografia i Història (UNED) i Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (UPF). La seva trajectòria professional comença a l’aula, treballant en centres d’alta complexitat…
Veure’n més
-
Elena Justo
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Llicenciada en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya, Màster en Formació del Professorat especialització de Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, postgrau en Estratègies Educatives per a la Ciutadania Global per la Universitat de Barcelona i Certificat de Profes…
Veure’n més
-
Pau Martínez
Tècnic d’acompanyament a centres PENTABILITIES
Graduat en Nanociència i Nanotecnologia per la UAB i alumni del programa Empieza por Educar. Els últims tres anys, ha treballat de professor de ciències en tres centres de secundària. També, ha participat com a docent en un projecte educatiu anomenat STEM Education for Responsible citizenship in E…
Veure’n més
-
Diana Rodríguez
Tècnica d’implementació PENTABILITIES
Doctora en Ciències de la Terra (UB) amb una tesi de química orgànica amb aplicació mediambiental, Màster de Recursos minerals (especialitat geoquímica) (UB-UAB) i Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Biologia i geologia (UNIR). Actualment compagina…
Veure’n més
-
Jordi Torres
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Filosofia Política i Economia per la UPF-UAM-UC3M i Màster en Economia Pública per la Barcelona School of Economics.Els seus interessos engloben l'economia aplicada a l'educació, la microeconometria i l'ús de mètodes experimentals en la recerca d'aquests àmbits. Actualment treballa com As…
Veure’n més
-
Mariona Ureta
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Mestra d’educació primària en contextos d’alta complexitat, ha treballat com a tutora i especialista SIEI (suport intensiu a la educació inclusiva). Especialitzada en desenvolupament infantil, amb el centrè mèdic de desenvolupament infantil de Barcelona. S’ha format dos anys amb la fundació E…
Veure’n més
-
Lucie Baborova
Project Manager d'Investigació i desenvolupament TIC
Després de realitzar el màster en Relacions Internacionals a la Universitat Charles de Praga, va treballar en funcions administratives, de comunicació i gestió de projectes en ONG centrades en la cooperació al desenvolupament i la integració migratòria, seguida d'experiència a l'agència de la UE.&n…
Veure’n més