
PENTABILITIES
Integrar les habilitats socioemocionals a l’aula per encendre habilitats de vida
ObertQuè és PENTABILITIES?
PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.
El desenvolupament de les habilitats socioemocionals a l’adolescència ajuda a que els joves millorin els seus resultats acadèmics i tinguin més eines i recursos per a la vida personal, acadèmica i professional.
Quines són les habilitats socioemocionals que treballa PENTABILITIES?
- la responsabilitat envers la feina que es fa a l’aula
- la cooperació amb la resta de companys i companyes de classe
- l’autonomia per treballar de forma independent i la iniciativa per proposar idees i resoldre conflictes
- la gestió emocional pròpia i la de la resta del grup
- les habilitats de pensament que contribueixen a fer les reflexions sobre els continguts
PENTABILITIES s’integra a l’aula, en horari lectiu i es pot aplicar en una classe de qualsevol matèria.
A través de la formació del professorat en aquestes habilitats socioemcionals i també en els comportaments que permeten observar-les, es creen espais de treball de les habilitats dins els continguts acadèmics regulars. Així l'alumnat aprèn a conèixer les diferents habilitats i a saber observar-les en ell mateix i els altres.
A través d’un aplicatiu digital innovador i de fàcil ús es valoren les habilitats i els comportaments dels alumnes. L’avaluació la fan tant els docents com els mateixos alumnes (sobre ells mateixos i sobre la resta del grup classe). Cada cert temps, el professor extreu un informe de la plataforma web amb les valoracions rebudes de cada alumne i fa una sessió de feedback amb el jove.
La implementació de PENTABILITIES genera beneficis a tot l’ecosistema educatiu:
- El professorat compta amb un acompanyament personalitzat que l’ajuda a integrar PENTABILITIES en el seu dia a dia.
- Els centres obtenen una eina per a poder aplicar en el seu procés educatiu, ja que tant l’app com la formació quedaran a disposició dels equips docents.
- L’alumne coneix i treballa habilitats socioemocionals que tenen un impacte directe en el seu aprenentatge acadèmic i en el seu futur personal
PENTABILITIES transforma la manera de treballar les habilitats socioemocionals a l'aula i contribueix a l’equitat educativa.
Suport Educatiu
El programa PENTABILITIES s’inclou dins el projecte de Suport Educatiu de la Fundació Bofill, formant part d'una avaluació d’impacte que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.
Finançat per:
Blog
Llegeix els articles relacionats
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
Primera trobada dels centres educatius de Suport Educatiu
29/11/2022 10:30h - 14:30h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Projectes
Projectes relacionats
-
LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora.
-
“Suport educatiu. Acompanyament per accelerar oportunitats” és un projecte innovador que vol fer possible que tots els infants i adolescents puguin estar el millor equipats possible per tenir trajectòries educatives d’èxit, siguin quines siguin les seves condicions de partida.
-
MATH TUTORING és un programa de tutoria i enriquiment matemàtic que combina la tutoria presencial en petit grup amb una plataforma en línia. La seva finalitat és acompanyar en l’aprenentatge de les matemàtiques a aquells alumnes que més ho necessiten.
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Maria Calsamiglia
Cap del programa PENTABILITIES
Doctora en Medicina Veterinària per la Universitat de Minnesota (EEUU) i professora de ciències d’ESO i Batxillerat durant més de catorze anys, ha dissenyat i dirigit el programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa (actual Fundació La Pedrera) i coordinat el programa d’excel…
Veure’n més
-
Martí Rovira
Cap Adjunt del programa PENTABILITIES
Diplomat en Treball Social per la Universitat de Barcelona. Àmplia experiència en la gestió integral de programes d'acció social adreçats a població migrant i refugiada nouvinguda. Els darrers 10 anys ha estat vinculat a Creu Roja, des d'on ha liderat part de l'estratègia d'acollida de l'enti…
Veure’n més
-
Juan Valencia
Cap d'IT de Suport Educatiu
Màster en Innovació i Emprenedoria a ESADE i postgrau en Gestió Tecnològica. Va ser director de Tecnologia a Innpactia, una plataforma dedicada a l’emprenedoria que té per objectiu trobar oportunitats de finançament per a companyies del tercer sector d’Amèrica Llatina. A més, ha treballat e…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Alex Arasanz
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Màster d'Economia amb especialització en Política Pública i Data Science per la Universitat de Tilburg (TiU). Ha estat treballant en investigació econòmica al Centre de Recerca d'Economia i la Salut (CRES-UPF) i al Center of Economic Resea…
Veure’n més
-
Mercè Capell
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduada en Negocis i Màrqueting Internacionals per ESCI-Universitat Pompeu Fabra, i Màster en Estudis de Desenvolupament, per la London School of Economics, amb l'especialització d'economia aplicada al desenvolupament. Els seus interessos engloben l'economia del desenvolupament, conductual i l'…
Veure’n més
-
Artur Cortés
Tècnic de coneixement PENTABILITIES
Llicenciat en Farmàcia per la Universitat de València i ha cursat el màster de Formació de Professorat d'Educació Secundària i Formació Professional en el marc del programa d'inducció a la docència de la Fundació ExE. A més de treballar com a docent de ciències a centres de màxima complexitat,…
Veure’n més
-
Toni Forteza
Tècnic de comunicació PENTABILITIES
Llicenciat en Periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva trajectòria professional ha estat sempre lligada als mitjans locals. A Badalona Comunicació és on ha desenvolupat bona part de la seva carrera. En aquest espai ha dirigit i/o presentat programes com els informatius, el 5co…
Veure’n més
-
Laura Garcia
Tècnica de coneixement PENTABILITIES
Tècnica de coneixement a Pentabilities. Anteriorment ha estat assistenta de recerca, fent anàlisi de dades, i ha estat assitent de professora de matemàtiques. També s’ha dedicat a crear i implementar projectes i activitats interdisciplinàries extraescolars per a infants i adolescents de div…
Veure’n més
-
Maria Garcia
Tècnica de gestió i implementació PENTABILITIES
Graduada de Psicologia a la Universitat de Lancaster, Anglaterra. Com a psicòloga, vol contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones, i creu que per aconseguir això s'ha de començar millorant l'educació. Ha estat assistenta de recerca a la Universitat de Lancaster, professora d'e…
Veure’n més
-
Neus Giménez
Tècnica d'acompanyament a centres educatius, PENTABILITIES
Graduada en Humanitats (UPF), Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Geografia i Història (UNED) i Màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (UPF). La seva trajectòria professional comença a l’aula, treballant en centres d’alta complexitat…
Veure’n més
-
Elena Justo
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Llicenciada en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya, Màster en Formació del Professorat especialització de Matemàtiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, postgrau en Estratègies Educatives per a la Ciutadania Global per la Universitat de Barcelona i Certificat de Profes…
Veure’n més
-
Pau Martínez
Tècnic d’acompanyament a centres PENTABILITIES
Graduat en Nanociència i Nanotecnologia per la UAB i alumni del programa Empieza por Educar. Els últims tres anys, ha treballat de professor de ciències en tres centres de secundària. També, ha participat com a docent en un projecte educatiu anomenat STEM Education for Responsible citizenship in E…
Veure’n més
-
Diana Rodríguez
Tècnica d’implementació PENTABILITIES
Doctora en Ciències de la Terra (UB) amb una tesi de química orgànica amb aplicació mediambiental, Màster de Recursos minerals (especialitat geoquímica) (UB-UAB) i Màster de Formació del Professorat de Secundària amb especialització en Biologia i geologia (UNIR). Actualment compagina…
Veure’n més
-
Jordi Torres
Assistent de dades PENTABILITIES
Graduat en Filosofia Política i Economia per la UPF-UAM-UC3M i Màster en Economia Pública per la Barcelona School of Economics.Els seus interessos engloben l'economia aplicada a l'educació, la microeconometria i l'ús de mètodes experimentals en la recerca d'aquests àmbits. Actualment treballa com As…
Veure’n més
-
Mariona Ureta
Tècnica d’acompanyament a centres, PENTABILITIES
Mestra d’educació primària en contextos d’alta complexitat, ha treballat com a tutora i especialista SIEI (suport intensiu a la educació inclusiva). Especialitzada en desenvolupament infantil, amb el centrè mèdic de desenvolupament infantil de Barcelona. S’ha format dos anys amb la fundació E…
Veure’n més
-
Lucie Baborova
Project Manager d'Investigació i desenvolupament TIC
Després de realitzar el màster en Relacions Internacionals a la Universitat Charles de Praga, va treballar en funcions administratives, de comunicació i gestió de projectes en ONG centrades en la cooperació al desenvolupament i la integració migratòria, seguida d'experiència a l'agència de la UE.&n…
Veure’n més