Fundació Bofill

PENTABILITIES

Integrar les habilitats socioemocionals a l’aula per encendre habilitats de vida

Obert

Què és PENTABILITIES?

PENTABILITIES és un programa per fomentar les habilitats socioemocionals de l’alumnat a l’aula amb unes eines digitals innovadores. Està enfocat a alumnes d’ESO en situació de vulnerabilitat.

El desenvolupament de les habilitats socioemocionals a l’adolescència ajuda a que els joves millorin els seus resultats acadèmics i tinguin més eines i recursos per a la vida personal, acadèmica i professional.

Quines són les habilitats socioemocionals que treballa PENTABILITIES?

• la responsabilitat envers la feina que es fa a l’aula
  • la cooperació amb la resta de companys i companyes de classe
  • l’autonomia per treballar de forma independent i la iniciativa per proposar idees i resoldre conflictes
  • la gestió emocional pròpia i la de la resta del grup
  • les habilitats de pensament que contribueixen a fer les reflexions sobre els continguts

PENTABILITIES s’integra a l’aula, en horari lectiu i es pot aplicar en una classe de qualsevol matèria.

A través de la formació del professorat en aquestes habilitats socioemcionals i també en els comportaments que permeten observar-les, es creen espais de treball de les habilitats dins els continguts acadèmics regulars. Així l'alumnat aprèn a conèixer les diferents habilitats i a saber observar-les en ell mateix i els altres.

A través d’un aplicatiu digital innovador i de fàcil ús es valoren les habilitats i els comportaments dels alumnes. L’avaluació la fan tant els docents com els mateixos alumnes (sobre ells mateixos i sobre la resta del grup classe).

Cada cert temps, el professor extreu un informe de la plataforma web amb les valoracions rebudes de cada alumne i fa una sessió de feedback amb el jove.

La implementació de PENTABILITIES genera beneficis a tot l’ecosistema educatiu:

• El professorat compta amb un acompanyament personalitzat que l’ajuda a integrar PENTABILITIES en el seu dia a dia.
  • Els centres obtenen una eina per a poder aplicar en el seu procés educatiu, ja que tant l’app com la formació quedaran a disposició dels equips docents.
  • L’alumne coneix i treballa habilitats socioemocionals que tenen un impacte directe en el seu aprenentatge acadèmic i en el seu futur personal

PENTABILITIES transforma la manera de treballar les habilitats socioemocionals a l'aula i contribueix a l’equitat educativa.

Suport Educatiu

El programa PENTABILITIES s’inclou dins el projecte de Suport Educatiu de la Fundació Bofill, formant part d'una avaluació d’impacte que permetrà validar els resultats obtinguts i contribuir a fomentar polítiques públiques que se centrin en resultats evidenciats científicament.

Finançat per:

Actes