
Irene González-Ceballos
Investigadora Predoctoral de la Universitat de Girona, experta en l’estudi de l’exclusió educativa.
Formació
Realitzant el seu doctorat en Psicologia de l'Educació a la Universitat de Girona, sota la direcció del Dr. Moisès Esteban-Guitart. Anteriorment va graduar-se en psicologia a la Universitat de Girona i té un màster en psicologia de l’educació per la Universitat de Barcelona.
Experiència
Actualment és membre del Grup de recerca en Cultura, Educació i Desenvolupament Humà de l’Institut de Recerca Educativa de la Universitat de Girona, i membre de la xarxa internacional Funds of Knowledge Alliance.
La seva recerca se centra en l'anàlisi dels processos d'ensenyament i aprenentatge mitjançant estratègies de contextualització i personalització educativa que connecten els contextos socials, educatius i comunitaris. En els darrers anys, s'ha concentrat a investigar els camins educatius dels joves, prestant especial atenció al fenomen de l'abandonament escolar prematur. El seu enfocament es basa en un fort compromís amb la justícia social, explorant els factors subjacents que condueixen a l'abandonament escolar i advocant per intervencions que aborden les desigualtats en el sistema educatiu.
Recentment, ha realitzat una estada de recerca al Renée Crown Wellness Institute de la University of Colorado Boulder (Colorado, EUA) on ha col·laborat en projectes relacionats amb l'equitat educativa i el desenvolupament juvenil, ampliant encara més la seva investigació sobre les interseccions entre educació, benestar i justícia social.
Al llarg de la seva trajectòria ha estat investigadora en diferents projectes i contractes de recerca, dels quals en destaquen els projectes Universitats 360, Comm4learning i Acompanya’m.
És co-autora de l’informe De l'abandonament a les trajectòries d'expulsió escolar. Els processos de racialització en l'àmbit educatiu.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat