Rafael Bisquerra

Rafael Bisquerra, catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona i director de màsters i postgraus en aquesta universitat: Postgrau en Educació Emocional i Benestar (PEEB), Postgrau en Intel · ligència Emocional a les Organitzacions (PIE), Postgrau en coaching en l'Entorn Laboral (CEL), Màster en Intel · ligència Emocional i Coaching en l'Entorn Laboral (MICEL), Màster en Educació Emocional i Tutoria (MEET). És fundador i primer director del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica), i fundador (juntament amb altres) de la FEM (Fundació per a l'Educació Emocional). També es impulsor de les Jornades d'Educació Emocional (JEE) de la UB.

La seva línia de recerca és l'educació emocional des de mitjans dels anys noranta. Algunes de les seves publicacions són: Psicopedagogia de les emocions (Síntesi, 2009), Educació emocional i benestar (Praxi, 2000), Educació per a la ciutadania i convivència. L'enfocament de l'educació emocional (Wolters Kluwer, 2008), L'educació emocional en la pràctica (Horsori, 2010), Educació emocional. Propostes per a educadors i famílies (Desclée de Brower, 2011).