Cristina Novoa

És mestra (jubilada) i ha treballat durant 41 anys en l'àmbit de l'ensenyament públic, sent els primers 24 de docència directa en centres de Galícia. Va participar del Grupo Freinet de Ferrol, col·laborant amb altres moviments de renovació pedagògica (Nova Escola Galega, Associació Socio-Pedagòxica Galega). Per aquesta raó, a tots els centres pels quals va passar va intentar la posada en marxa de biblioteques escolars útils i motivadores per a l'alumnat. Coordinà, a la conselleria d'Educació (Xunta de Galícia), l'Assessoria de Biblioteques Escolars (des de la seva creació el setembre del 2003 fins al desembre del 2020, data de la seva jubilació), des de la qual es va impulsar la renovació de la xarxa de Biblioteques Escolars de Galícia a través de diversos programes i actuacions.

Ha realitzat intervencions en congressos, jornades i activitats formatives, dins i fora de Galícia, en relació amb les polítiques públiques de lectura, el model de biblioteca escolar, la creació i desenvolupament de xarxes de biblioteques escolars, l'alfabetització informacional, la comprensió lectora i el foment de la lectura. Actualment, continua la seva col·laboració esporàdica amb l'Assessoria de Biblioteques Escolars, amb els centres de professors de Galícia i d'altres comunitats autònomes, així com amb altres entitats educatives i culturals de fora de Galícia.

Actes

Ha format part dels actes següents