Quina aportació pot fer la reflexió i la pràctica pedagògica a la solució dels problemes que les dades PISA posen sobre la taula? Quines accions poden implementar-se a l’aula i al centre educatiu per a millorar la qualitat dels aprenentatges?
Jordi Deulofeu
Formació
És llicenciat en Matemàtiques i Doctor en didàctica de les matemàtiques. Actualment és professor honorari de la UAB i continua col·laborant activament en projectes de recerca i assessorament pedagògic en educació matemàtica, així com en seminaris de formació docent.
Experiència
Amb una trajectòria destacada en innovació educativa i formació del professorat, Jordi Deulofeu ha estat coordinador del grup de recerca en didàctica de les matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha dissenyat programes per millorar la comprensió matemàtica a primària i secundària, essent autor de materials pedagògics àmpliament utilitzats. També ha estat ponent en congressos nacionals i internacionals i ha col·laborat amb institucions com el CESIRE i la Fundació Jaume Bofill.
Projectes i publicacions destacades
- Coautor de "Matemàtiques amb sentit: Estratègies per a l'ensenyament comprensiu" (Editorial Graó, 2020).
- Coordinador del projecte "Matemàtiques per a la vida" per promoure l'aplicació pràctica de conceptes matemàtics al dia a dia.
- Participació en la creació del programa "STEAM a l'aula" per integrar les matemàtiques en un enfocament interdisciplinari amb ciències, tecnologia i art.
- Ha publicat articles en algunes de les principals revistes internacionals de didàctica de les matemàtiques.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Com millorem a matemàtiques? Propostes per a una assignatura pendent
Com millorem a matemàtiques? Propostes per a una assignatura pen...
Catalunya ha tingut històricament resultats baixos a matemàtiques en relació a les mitjanes de la Unió Europea i l’OCDE. Darrere d’aquests resultats s’hi...
04/12/2024 17:00h - 18:00h
Més informació