Aquesta recerca parteix del debat i les reflexions que es van formular al Seminari sobre el Model i la Pràctica de l'Escola Comprensiva a Catalunya, en el que van participar una trentena experts de la comunitat educativa coneixedors del sistema educatiu català i de les aportacions d’altres experts de l’àmbit internacional.
François Dubet
Professor a la Université Bordeaux-II, director d'estudis a l'École des Hautes Études en Sciences Sociales (EHESS) de París i investigador al Centre d'Analyse et d'Intervention Sociologiques (CADIS). Després de la publicació de La Galère: jeunes en survie (Fayard, 1987), on va explorar la marginació juvenil i s'anticipava en la detecció d'unes problemàtiques emergents dels joves francesos, Dubet no ha cessat d'interrogar la qüestió escolar: Les Lycéens (Seuil, 1991), La escuela de las oportunidades: ¿Qué es una escuela justa? (Gedisa, 2005), Faits d'école (EHESS, 2008)... L'any 2000 va dirigir l'informe nacional Le Collège per encàrrec del Ministeri d'Educació Escolar francès. De la seva obra també són destacables les seves reflexions entorn a l’evolució de la nostra modernitat com: El declive de la institución; profesiones, sujetos e individuos en la modernidad (Gedisa, 2006) i més darrerament Le Travail des sociétés (Seuil, 2009).
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat