Maria de Lurdes Reis Rodrigues

Maria de Lurdes Reis Rodrigues (19 de març de 1956, Lisboa) és una professora portuguesa de sociologia i antiga política, professora associada (amb habilitació) i rectora de l'ISCTE – Institut Universitari de Lisboa, on ensenya des de 1986.

Va ser la representant portuguesa a l'Enquesta del Grup de Treball de R+D i Innovació d'Eurostat (1996–2002), presidenta de l'Observatori de Ciències i Tecnologies del Ministeri de Ciència i Tecnologia (1997–2002) i representant nacional al Grup de treball de l'OCDE sobre els indicadors per a la societat de la informació (1999–2002).

Té una dilatada trajectòria científica i acadèmica, essent autora d'una llarga llista de publicacions.