Una plataforma per bastir associacions amb organitzacions clau a nivell internacional (fundacions, think tanks i organitzacions de la societat civil) d'es d'on ajudar a impulsar canvis educatius i en l’aprenentatge.
Valtencir M. Mendes
Doctor europeu en Enginyeria de Projectes i Sistemes per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en col·laboració amb la Universitat de Glasgow (Regne Unit). La seva recerca doctoral es va centrar en els esforços de les institucions educatives i de les aliances multisectorials per a l’assoliment de les campanyes Educació per a Tothom, Dècada de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible, i els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni de Nacions Unides. Ha estat coordinador de l’Observatori de la xarxa internacional GUNI (UNESCO/UNU/UPC) i va dissenyar i dirigir recerques i projectes socioeducatius i tecnològics en el Tercer Sector. És consultor i membre del grup de referència sobre Educació per a Tothom de l’Associació Internacional d’Universitats (IAU).
Val, es defineix com un brasiler-catalano-escocès, aficionat de la fotografia, enamorat de l’art, de les noves tecnologies i la innovació, de les relacions humanes i els entorns multiculturals, amb ganes d’aprendre cada dia i de contribuir per a una Catalunya i un món socialment més just.
European PhD in Project and Systems Engineering from BarcelonaTech (UPC) in collaboration with the University of Glasgow, UK. Involved in research which focused on the multi-stakeholder partnerships working towards the achievement of the UNESCO Education for All (and other UN campaigns), and the contribution of emerging innovative ICT. His latest master's degree is in Leadership and Social Innovation in Non-Governmental Organizations from ESADE.
Currently Head of International Projects at Jaume Bofill Foundation, designing and managing different educational research programmes, projects and international conferences in partnership with organizations such as the OECD, UNESCO, IAU, CIDOB and IBE among others.
Formerly Observatory Co-ordinator at the Global University Network for Innovation, a UNESCO, United Nations University and UPC joint-project. Consultant, member of the International Association of Universities (IAU) reference group on higher education for Education For All.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
-
-
Trobada internacional per definir el full de ruta de l’educació superior en base als objectius de l’agenda d’Educació 2030. La comunitat internacional reunida a Barcelona definirà les recomanacions per a totes les universitats del món, en matèria de responsabilitat social universitària.
-
Dirigit per en Josep M. Vilalta, a partir d'un treball qualitatiu d'anàlisi i discussió en seminari, l’Anuari 2015 aprofundeix en temes clau com la innovació educativa, la personalització de l’educació, el multilingüisme i la internacionalització de les aules, l’abandonament escolar prematur o l’equitat i l’eficiència del sistema, entre d’altres.
-
«Educació Post 2015. Equitat i qualitat per a tothom» és un projecte liderat pel Centre UNESCO de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill i orientat a contribuir al debat sobre els objectius per a l’educació mundial post 2015, que es presentarà enguany a la UNESCO i a la comunitat internacional.
-
Convocatòria de beca adreçada a investigadors que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE per treballar en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.
-
Perspectives Internacionals d’Educació és un espai de debat sobre tendències en polítiques educatives internacionals.
-
La campanya "Les 3 coses que he après sobre educació", impulsada per celebrar els 10 anys del fòrum Debats d'Educació, ofereix un espai de participació a qualsevol persona que vulgui fer la seva aportació entorn a la pregunta: "Quines són les 3 coses que he après sobre educació?"
-
L’Innovative Learning Environments de Catalunya (ILE CAT) és un projecte de la Fundació Jaume Bofill en col?laboració amb l’OCDE que té com a objectius: reflexionar sobre els aspectes que podrien constituir un model de lideratge capaç de crear i sostenir entorns d’aprenentatge; alinear els objectius d’aprenentatge amb els objectius més generals del centre educatiu; construir xarxes i relacions per a l’aprenentatge i afavorir el lideratge estès i acabar definint un model de lideratge per a l’aprenentatge.
-
El dies 3 i 4 de desembre del 2013 es va celebrar el Congrés Internacional de Lideratge per l'Aprenentatge, organitzat per la Fundació Jaume Bofill i l’OCDE.
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat
Actes
Ha format part dels actes següents
-
Simposi sobre canvi educatiu
Simposi sobre canvi educatiu
Els propers 23 i 24 de novembre Escola Nova 21 organitza, juntament amb la UNESCO i l’OCDE, un simposi que contribueixi a fer confluir el coneixement internacional...
23/11/2016 08:00h - 16:30h
Més informació -
An unsolved problem: How to adress early school leaving?
An unsolved problem: How to adress early school leaving?
What is the situation of early school leaving from education and training (ELET) in Europe? What policies are being implemented to address them? What conditions do ensure...
26/10/2016 16:00h - 18:30h
Site Art Nouveau Sant Pau
Més informació -
Un problema no resolt: com abordar l'abandonament escolar prematur?
Un problema no resolt: com abordar l'abandonament escolar prematu...
IN ENGLISH
26/10/2016 16:00h - 18:30h
Recinte Modernista de Sant Pau (Sala Francesc Cambó)
Més informació -
International Symposium «Innovative Pedagogies for Powerful Learning. Innovative pedagogies as driving force for equity and quality in Education»
International Symposium «Innovative Pedagogies for Powerful Learning....
INTERNATIONAL SYMPOSIUM: «Innovative Pedagogies for Powerful Learning. Innovative pedagogies as driving force for equity and quality in Education»
27/04/2016 08:15h - 08:15h
Site Art Nouveau Sant Pau, Barcelona
Més informació -
Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc
Revolucionar l’escola des del design thinking i el joc
Ross Flatt, Dissenyador d’aprenentatges i responsable de les solucions didàctiques del programa Teacher Quest de l’Institut of Play de Nova York (EUA)
18/04/2016 16:30h - 18:00h
Auditori del MACBA
Més informació -
-
L’Educació Superior i l’agenda 2030 de Nacions Unides
L’Educació Superior i l’agenda 2030 de Nacions Unides
Information (in ENGLISH) / Información (en CASTELLANO)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinte Modernista de Sant Pau
Més informació -
What is the place and role of Higher Education in the new UN international agenda for education?
What is the place and role of Higher Education in the new UN international...
Informació (en CATALÀ) / Información (en CASTELLANO)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinte Modernista de Sant Pau / Sant Pau Art Nouveau Centre UNESCO World Heritage Site
Més informació -
La educación superior y la agenda 2030 de Naciones Unidas
La educación superior y la agenda 2030 de Naciones Unidas
Informació (en CATALÀ) / Information (in ENGLISH)
08/10/2015 07:00h - 17:00h
Recinto Modernista de Sant Pau
Més informació