961-6_mesures_gran.jpg

6 mesures urgents contra la segregació escolar

El període de preinscripció i l’inici del curs 2020-21 és una oportunitat imperdible per evitar l’empitjorament de la segregació en alguns territoris. Per això, la Fundació Bofill, en el marc del projecte Obrim L’Educació, proposem un conjunt de mesures que tant el Departament d’Educació com els Ajuntaments han d’entomar amb urgència per evitar un increment de la segregació escolar en els propers 6 mesos.

• Data 04/06/2020

Les 6 mesures d’urgència són:

• Establir criteris clars i homogenis per a la detecció d’alumnat vulnerable (NESE per raó socioeconòmica –tipus “B”- o d’origen –tipus “C”-).
  • Augment de la reserva de places per a alumnat vulnerable (NESE tipus “B” o “C”).
  • Estendre la reserva de places per alumnat vulnerable com a mínim fins al setembre.
  • Tots els Ajuntaments han de desplegar dispositius de detecció de l’alumnat vulnerable.
  • Les preinscripcions fora de termini s’han de centralitzar a les Oficines Municipals d’Escolarització (OME).
  • Els Ajuntaments han d’activar amb urgència mecanismes d’orientació i acompanyament de les famílies en el procés de matriculació, preferiblement en format presencial o en format digital allà on no es pugui fer de cap altra manera.

Per a més informació, podeu consultar el dossier de premsa, el vídeo de la roda de premsa, la presentació de les mesures i l’informe complet.