Durant els mesos de juny i juliol de 2016 s’han dut a terme 3 seminaris de treball amb diferents membres de la comunitat educativa. L’objectiu era l’elaboració d’un document que afavoreixi el consens al voltant del marc horari escolar. Previ hi havia hagut un debat mantingut al mes de gener al voltant del model de jornada escolar. En aquell debat es van apuntar unes idees, propos-tes, dubtes, que van ser el punt de partida per organitzar els seminaris posteriors.
Les sessions d’aquests seminaris tenien com a objectius.
Sessió 1: Establir el marc general del document i les grans línies entorn a les que s’ha d’establir l’acord.
Sessió 2: Debatre sobre els punts d’acord i desacord entorn els horaris i la jornada escolar, amb propostes concretes.
Sessió 3: Posada en comú i tancament dels resultats del procés de debat.
Els 3 seminaris han estat formats per una vintena d’actors, representatius de la comunitat educati-va, sindicats, organismes públics, entitats socials i educatives i altres institucions.
En cada sessió s’han desenvolupat diferents metodologies que han incorporat treball en petits grups i debats oberts, lectura del contingut de sessions anteriors i posades en comú.
El resultat és aquest document que, finalment, esdevé un nou punt de partida per poder continuar el debat i redactar un nou document que serveixi d’acord en el Marc Unitari de la Comunitat Educativa.