z48-cobertasomescola.jpg

Presentació. Consolidar i millorar el model educatiu català. Què hi diu la recerca?

El model d’escola catalana i el seu model lingüístic gaudeixen d’un gran consens a la comunitat educativa i a la societat catalanes.

• Pàgines 10
  • Data 15/11/2017

Més enllà de contribuir a la normalització d’una llengua minoritzada per la força, aquest model afavoreix la cohesió social i l’equitat, garantint la igualtat d’oportunitats per competències lingüístiques i evitant una doble xarxa d’educació per comunitats segregades segons la llengua d’origen (tots els alumnes s’escolaritzen en els mateixos centres).

Ens podem preguntar si el model lingüístic de l’escola catalana és positiu per a l’aprenentatge dels diferents alumnes. Aquesta síntesi respon tres preguntes clau amb dades i evidències objectives:

• L’alumnat català, escolaritzat en un model d’immersió lingüística, assoleix una bona competència en llengua castellana?
  • El model lingüístic de l’escola, perjudica l’alumnat castellanoparlant? La llengua d’origen o familiar condiciona els resultats escolars?
  • L’escola catalana condiciona les preferències nacionals dels seus alumnes?

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat

Consolidar i millorar el model educatiu català. Què hi diu la recerca?

Consolidar i millorar el model educatiu català. Què hi diu la r...