41.gif

Delinqüència i dissocialitat

Aquest estudi tracta d'un tipus determinat de delinqüència que no abasta ni de bon tros tots els delictes ni tots els delinqüents. Es refereix a aquell col·lectiu de persones a qui s'acostuma a identificar amb el terme "els delinqüents". La majoria són persones que procedeixen de les capes més baixes i més pobres de la societat, les quals ja des del principi formen un grup a part. El llibre consta de tres parts: El conflicte dissocial; El procés de socialització; Causes i remeis. La institució OBINSO ha estat la plataforma que ha fet possible l'encontre de l'autor amb el món de la marginació i un treball en comú que ja constitueix un llarg camí. La riquesa de coneixements adquirits per l'experiència de l'autor sobre la realitat de la vida dels joves amb problemes de delinqüència és el substrat que fonamenta la vàlua d'aquest treball. Lluís Ventosa ha elaborat amb aquest llibre una teoria sobre la delinqüència i la dissocialitat amb la base de la realitat coneguda i la recerca perseverant d'unes respostes que intenten comprendre la complexitat del fenomen.

• Pàgines 342
  • Data 27/01/1990