61.gif

Diversitat cultural i polítiques culturals a Europa

L'any 1992 l'ONU i la UNESCO van crear la Comissió Mundial de Cultura i Desenvolupament, presidida per Javier Pérez de Cuéllar, per tal de promoure una "nova aliança" entre la cultura -entesa en el sentit més ampli- i el desenvolupament -entès com alguna cosa més enllà del creixement econòmic. El Consell d'Europa, coordinador de l'informe de l'àmbit europeu, va encarregar la redacció a l'associació CIRCLE en qualitat de col·lectiu d'experts europeus en temes de cultura i, especialment, de polítiques culturals. Eduard Delgado, president d'aquesta associació, va promoure la celebració d'una reunió de l'equip de treball que havia de redactar aquest informe, a Barcelona els dies 30 i 31 de març i 1 d'abril. La Generalitat de Catalunya es va fer càrrec de l'organització d'aquesta trobada i la Fundació Jaume Bofill va promocionar un equip d'investigadors catalans que fessin una contribució específica a presentar en aquesta trobada. Aquest equip va estar coordinat per Lluís Bonet i el resultat de la seva aportació és aquesta publicació.

• Pàgines 86
  • Data 26/01/1995