imatgedossierdepremsa.jpg

3. Els socis de l’Aliança Educació 360

4. El Manifest de convocatòria

5. Els 11 pilotatges municipals

6. La Crida a projectes “Comunitats que eduquen”

• La Diputació de Barcelona, la Federació de Moviments de Renovació Pedagò-gica i la Fundació Jaume Bofill impulsen l’aliança que neix amb 34 socis: ajun-taments i ens locals, xarxes de centres educatius, associacions de mestres i educadors, entitats de lleure i del tercer sector social i esportiu de Catalunya que aglutinen milers d’entitats, i grups de recerca de les universitats.
  • L’aliança convoca a tots els actors del país que promouen oportunitats edu-catives a connectar l’educació i els aprenentatges que estan oferint des de diversos àmbits.
  • Els promotors comparteixen el repte de superar un model educatiu centrat exclusivament en les activitats escolars lectives i consideren que l’aprenentatge extraescolar ofereix una qualitat i quantitat creixent d’oportunitats educatives valuoses encara poc reconegudes i desconnectades.
  • Davant els escenaris de desigualtat i segregació que es produeixen en l’accés a les oportunitats educatives fora del sistema reglat, la iniciativa es proposa garantir la igualtat d’oportunitats, sense exclusions.
  • Com a primera acció, 11 pilots territorials han posat en marxa iniciatives locals avançades que concreten aspectes com la garantia de menjador escolar per a tothom, la connexió entre les activitats escolars i les de fora de l’escola, l’accés a extraescolars de qualitat per a tot l’alumnat i la connexió dels àmbits culturals i educatius dels municipis. Aquests pilotatges impactaran sobre una població superior a les 700.000 persones.