eep-min_03sep_600x740px.jpg

El Repte de l’FP, entre la continuïtat d’estudis i la necessitat de professionalització

La Formació professional a Catalunya es troba en un bon moment pel que fa a la percepció ciutadana de la seva qualitat i comença a guanyar força com una opció clara de futur. L’interès per l’FP ha crescut en els darrers cursos i ha augmentat clarament la demanda de places.

  • Pàgines 54
  • Data 30/11/2022
  • ISBN 978-84-124829-7-3

La Formació professional a Catalunya es troba en un bon moment pel que fa a la percepció ciutadana de la seva qualitat i comença a guanyar força com una opció clara de futur. L’interès per l’FP ha crescut en els darrers cursos i ha augmentat clarament la demanda de places.

El teixit empresarial necessita més persones graduades en FP, més perfils tècnics que aportin valor i donin resposta a les necessitats dels diversos sectors. Al mateix temps tenim un Abandonament escolar prematur (AEP) que ens situa a la cua dels països de la OCDE.

A Catalunya s’ha optat per prioritzar l’alumnat de 4rt d’ESO en la preinscripció i matrícula dels cicles formatius de grau mitjà (CFGM) com una mesura per fomentar la continuïtat d’estudis d’aquest col.lectiu i reduir l’AEP.

Com ha de ser l’FP que doni resposta a aquest doble repte de continuïtat d’estudis i de necessitat de professionalització? És possible aquesta doble funció?

Mesures:

  1. Cal arribar a un consens de tots els agents implicats sobre els objectius i finalitats de l’FP, especialment pel que fa als CFGM.
  2. La integració efectiva del sistema amb tot el desplegament que això comporta.
  3. Promoure l’orientació des de diverses vessants amb accions de recorregut, clares i efectives.
  4. Reforçar els equips dels centres d’FP i promoure lideratges que impactin en el seu desenvolupament. Coordinació amb les empreses i definició de les característiques del seu rol formador.
  5. Definir el centre del present i del futur i dotar-lo dels recursos necessaris per afrontar els reptes.
  6. Promoure l’evolució dels currículums atenent la realitat dels sectors professionals i metodologies d’ensenyament aprenentatge que fomentin i reconeguin el protagonisme de l’alumnat.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar