Montserrat Blanes
Directora de l'Institut Bonanova FP Sanitària. Ha estat directora de la Fundació Barcelona FP i directora d’organització i gestió de Barcelona Activa (Ajuntament de Barcelona).
Veure’n més
La Formació professional a Catalunya es troba en un bon moment pel que fa a la percepció ciutadana de la seva qualitat i comença a guanyar força com una opció clara de futur. L’interès per l’FP ha crescut en els darrers cursos i ha augmentat clarament la demanda de places.
El teixit empresarial necessita més persones graduades en FP, més perfils tècnics que aportin valor i donin resposta a les necessitats dels diversos sectors. Al mateix temps tenim un Abandonament escolar prematur (AEP) que ens situa a la cua dels països de la OCDE.
A Catalunya s’ha optat per prioritzar l’alumnat de 4rt d’ESO en la preinscripció i matrícula dels cicles formatius de grau mitjà (CFGM) com una mesura per fomentar la continuïtat d’estudis d’aquest col.lectiu i reduir l’AEP.
Com ha de ser l’FP que doni resposta a aquest doble repte de continuïtat d’estudis i de necessitat de professionalització? És possible aquesta doble funció?
Mesures:
Contingut relacionat