l5z-elements_600x740.jpg

Elements per un Estiu Enriquit i competencial

Les vacances escolars d’estiu, per alguns infants i adolescents, suposa una aturada en el seu procés d’adquisició d’aprenentatges i pot implicar un retrocés significatiu en competències curriculars com les matemàtiques o la lectura, però també en d’altres transversals com són la creativitat, el pensament crític, l’autonomia... Durant aquest període, les famílies més avantatjades econòmicament i socioculturalment, ofereixen als seus fills i filles la participació en activitats que afavoreixen el desenvolupament de competències transversals i habilitats socials. Altres famílies, en canvi, amb menys recursos i possibilitats d’accés a aquesta oferta, en queden excloses.

• Data 11/05/2020

Aquest any, amb l’arribada de la pandèmia, aquesta desconnexió s’ha allargat considerablement i provocarà un increment significatiu de les desigualtats educatives. En aquest escenari, hi ha dues idees que han emergit amb força: la necessitat de transformar el període de vacances escolar en un pla d’estiu enriquit i competencial, amb activitats que permetin aixecar les expectatives educatives dels menors, recuperar-los emocionalment i reenganxar-los de nou als aprenentatges escolars, i la necessitat d’enfortir els ecosistemes educatius locals com a estratègia per multiplicar les oportunitats educatives.