11_anuari18_sep_489-x-750.jpg

Epíleg. Reptes de l'educació a Catalunya. Anuari 2018

Zygmunt Bauman, a Els reptes de l’educació en la modernitat líquida acabava el seu text afirmant que «no solament cal renovar a cada instant, i al llarg de tota la vida, les habilitats tècniques i l’educació centrada en el treball; cal fer el mateix, i encara amb més urgència, quant a l’educació per crear ciutadans», tot afegint que «necessitem per tant l’educació al llarg de tota la vida per tal que puguem prendre decisions, però necessitem encara més salvar les condicions que ens donen aquesta possibilitat i la posen al nostre abast» (2007: 43).

• Pàgines 37
  • Data 19/06/2019
  • ISBN 978-84-947887-5-8

Doncs bé, tant pel repte de formar ciutadans integralment competents i compromesos, com pel repte de saber-ne crear i articular les condicions de possibilitat per dur-ho a terme, estem convençuts que la següent síntesi de conclusions-propostes emergides en el si de cada repte analitzat i desgranades més en detall per cadascun dels seus autors, ens permetria seguir avançant decididament i millor en aquest propòsit.

Presentem aquesta síntesi respectant el mateix ordre que segueixen els capítols d’aquest anuari.