La guia 'Les famílies, aliades de la lectura' és el material central de la crida a escoles, biblioteques, AFA i entitats socials perquè liderin la implementació de tallers que incrementin el potencial de les famílies en l'acompanyament lector dels seus fills i filles.
A Catalunya (2024), 1 de cada 10 infants no comprèn el que llegeix quan finalitza la primària i 1 de cada 4 acaba amb un nivell baix o mitjà-baix en competència lingüística: tot i que l’escola ensenya bé a llegir, la comprensió lectora depèn també d’altres factors, dels quals en destaquen el clima lector i de l’acompanyament familiar que rebi l’infant des de casa (llegir contes en família, cantar cançons, explicar històries, fer jocs de paraules…)
Entenent que un baix nivell de comprensió lectora condueix a un baix rendiment acadèmic, és necessari implementar mesures que capacitin a les famílies amb menys recursos perquè acompanyin als seus fills i filles en el procés d’aprenentatge i descoberta de la lectura.
Des del programa LECXIT cridem a escoles, biblioteques, AFA i entitats socials a reforçar la competència lectora i el gaudi per la lectura des de l’entorn familiar. Per a fer-ho posem a l’abast dels agents que treballen amb les famílies un model per millorar les capacitats parentals en la promoció lectora, per tal que les famílies es converteixin en les millors aliades de la lectura per als seus fills i filles.
US SUMEU AL REPTE? Exploreu la nostra proposta!
Per a més informació, podeu consultar: