vpn-ndp-resultats-1.png

Nota de premsa: La Fundació Bofill alerta que la pèrdua d’aprenentatges derivada de la covid-19 es pot cronificar si no s’activen mesures urgents

Els resultats de les proves de competències bàsiques, publicats recentment pel Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, mostren que el tancament d’escoles viscut al llarg del tercer trimestre del curs 2019-2020 arran de la pandèmia de la COVID-19 i les limitacions que aquesta va representar en la represa del curs 2020-2021 (grups bombolla o acollida inicial sense avaluacions diagnòstiques) han estat una font profunda de pèrdua d’aprenentatges i de desigualació educativa.

• Pàgines 9
  • Data 07/09/2022

Llegeix la notícia completa: La Fundació Bofill alerta que la pèrdua d’aprenentatges derivada de la covid-19 es pot cronificar si no s’activen mesures urgents

El període de confinament no només va perjudicar el progrés educatiu del conjunt del sistema, sinó que va evidenciar la força de tres bretxes en el sosteniment del vincle educatiu: entre alumnes (amb més o menys recursos familiars), entre centres (amb més o menys experiència digital i una composició social més o menys afavorida) i entre docents (més o menys habituats als entorns digitals d’aprenentatge).